י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בחירות חמישיות

33 ימים לבחירות: סקר חדש מציג 60-60

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב, כחודש ליום הבחירות, מציג תמונת מצב עגומה. גוש הימין-חרדים מגיע ל-48 מנדטים בלבד ועם בנט ל-60. הוי אומר תיקו בין הגושים ואין יכולת להקים קואליציה, גם אם בנט חובר למחנה 'רק לא ביבי' 

33 ימים לבחירות: סקר חדש מציג 60-60
מליאת הכנסת ה-23 ביום פיזורה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעוד 33 ימים יערכו הבחירות לכנסת, ואפשר לומר שהגענו אל הישורת האחרונה של מערכת הבחירות לכנסת ה-24. בעוד חלק מהסקרים חוזים אפשרות להקמת ממשלה על ידי אחד מהמתמודדים, רוב רובם של הסקרים חוזים דווקא תוצאה הפוכה - בחירות חמישיות.

מסקר מנדטים של עיתון 'מעריב' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' המתפרסם הערב (חמישי) עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת השלטון הליכוד בראשות בנימין נתניהו, הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 28 מנדטים. יש עתיד מצמצמת את הפער ומקבלת 18 מנדטים, כשאחריה תקווה חדשה של גדעון סער שמתחזקת ומקבלת 15 מנדטים.

ימינה של בנט מתחזקת אף היא ומקבלת 12 מנדטים, והרשימה המשותפת נחלשת משמעותית ומקבלת 9 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא, כשש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים. ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 8 מנדטים.

סוגרות את הרשימה מפלגות העבודה, הציונות הדתית ומרצ עם חמשה מנדטים לכל אחת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת באופן עצוב, אך לא כל כך מפתיע, מפלגת 'כחול לבן' עם 2.5%, לצד רע"מ של מנסור עבאס שזוכה ב-2.1% והכלכלית של ירון זליכה עם 1.9% מקולות הבוחרים.

בחלוקה לפי גושים, גוש הימין הכולל את נתניהו, החרדים וסמוטריץ עם 48 מנדטים, גוש השמאל-ערבים הכולל את יאיר לפיד, גדעון סער, הרשימה המשותפת, ליברמן, העבודה ומרצ עם 60 מנדטים וימינה עם 12 מנדטים. גם במידה ובנט יצטרף לנתניהו התוצאה תהיה 60 מנדטים לכל גוש מה שיחייב בחירות נוספות.

סקר מנדטים סקר מעריב פאנלס פוליטיקס בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד