י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות הפצת מידע מוטעה

במשרד הבריאות דורשים להגביל רופאים מתנגדי חיסון

לנוכח מתקפת הידיעות הכוזבות בנוגע לחיסונים: משרד הבריאות מעלה הילוך במאבק | בפנייה חסרת תקדים לבתי החולים, דורש המשרד להגן על חולים מפני רופאים שלא התחסנו לקורונה

במשרד הבריאות דורשים להגביל רופאים מתנגדי חיסון
מתחם חיסונים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לראשונה מאז החל מבצע חיסוני הקורונה, משרד הבריאות קובע: קיים חשש כי בקרב הרופאים יש שאינם מחוסנים ועלולים להידבק, "העומס הנגיפי וסכנת ההדבקה עלולים להיות גבוהים יותר מאשר באדם מחוסן". לפיכך, לפי משרד הבריאות, על הנהלות בתי החולים וקופות החולים לפעול שהעבודה של רופאים אלה "תיעשה במסגרת ובאמצעים שאינם מסכנים את החולים והצוות".

הדרישה להרחיק רופאים לא מחוסנים מחולים וממטופלים בסיכון, הנחשפת כאן לראשונה, היא חסרת תקדים - לא רק במגיפת הקורונה אלא בתולדות מערכת הבריאות בישראל. כך דווח ב"ישראל היום".

הדרישה הועברה אתמול למנכ"ל קופת החולים הכללית, פרופ' אהוד דוידסון, ולמנהלי בית החולים הציבורי לניאדו בנתניה, פרופ' צבי שמעוני ונדב חן. המניע: תלונות על שני רופאים בכירים - רופאה המטולוגית מבית החולים קפלן ברחובות, בבעלות "כללית", ורופא אורתופד מבית החולים לניאדו. לפי משרד הבריאות, השניים קוראים להימנע מקבלת חיסונים נגד קורונה ובכך "מטעים את הציבור ועלולים לסכנו".

משרד הבריאות דרש ממנכ"ל כללית וממנהלי לניאדו "להבהיר כי לפעילות של הרופאים אין כל קשר לקופה או לבית החולים", היות שלפי התלונה, בפרסומים שלהם על החיסונים, עושים שני הרופאים שימוש בתוארם, מומחיותם ומקום עבודתם. את התלונות חסרות התקדים העבירו אתמול עו"ד אייל חקו וד"ר איריס לייטרסדורף, ראשי הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות, טכנולוגיות רפואיות ומקצועות הרפואה. השניים חברים בוועדה המרכזית שפועלת במשרד הבריאות נגד רופאים שמפיצים מידע נגד חיסונים והתחסנות.

בתלונה לפרופ' דוידסון, מנכ"ל כללית, כתבו אתמול ראשי הוועדה במשרד הבריאות כי הפרסומים נגד החיסון לקורונה ברשתות החברתיות של ד"ר מיכל הרן, רופאה בכירה במכון ההמטולוגי בבית החולים קפלן, כוללים "קביעות בלתי מבוססות שיוצרות אפקט של הפחדה בקרב הציבור", וכי "פרסומיה זכו להדים רבים בקבוצות שוליים, חלקן שרלטניות, המביעות באופן תדיר התנגדות לתוכנית החיסונים ונוקטות שיטות הפחדה וערעור הביטחון במערכת הרפואית".

משרד הבריאות רופאים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד