ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שר האוצר מציע: פטור מהצבא לחרדים בגיל 22

לפי הצעת שטייניץ, בחורי ישיבות ואברכים יקבלו פטור מהצבא בגיל 22, ובכך יוכלו להפסיק את לימודם בכולל או בישיבות וכבר בגיל זה לצאת אל שוק העבודה • ביבי תומך, הרמטכ"ל ושרים מתנגדים

חרדים יהיו פטורים כבר בגיל 22? חרדים בלשכת גיוס
חרדים יהיו פטורים כבר בגיל 22? חרדים בלשכת גיוס

שר האוצר, יובל שטייניץ העלה הצעה, במהלך דיון מיוחד שכינס ראש הממשלה כדי לשמוע על פתרונות לבעיית התעסוקה בציבור החרדי, לפיה חרדים מגיל 22-23 יוכלו לקבל פטור מהצבא ולצאת להשתלב בשוק העבודה.

לפי הצעתו של שטייניץ, בחורי ישיבות או אברכים יקבלו פטור מהצבא בגיל 22, ובכך יוכלו להפסיק את לימודם בכולל או בישיבות וכבר בגיל זה לצאת אל שוק העבודה.

כיום המצב הנתון הוא, כי כדי לקבל שחרור מהשירות הצבאי, נדרשים החרדים ללמוד במתכונת 'תורתו אומנותו' עד גיל 30 או עד אחרי שיש להם 5 ילדים.

בנוסף הדגיש שר האוצר בהצעתו, כי החרדים שנשארים ללמוד עד לגילאים מאוחרים, מקבלים תקציבים מהמדינה. אם ההצעה תצא לפועל - אומר שטייניץ - המדינה תחסוך כספים רבים שניתנים לחרדים במהלך השנים בהן הם לומדים בישיבות ובכוללים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע תמיכה בהצעת שטייניץ. לעומתם, הרמטכ"ל ושרים נוספים, הביעו התנגדות, היות והרעיון יבטל את "צבא העם" ויעזור למשתמטים.

בסיום הדיון הוסיף שר האוצר, כי ההצעה תביא לשינוי משמעותי בקרב הציבור החרדי, ו"הם יהפכו ממקבלי קצבאות למשלמי מיסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד