י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גרם לרבים לדמוע

צפו: האח שאמר 'שמע ישראל' עם החסיד הגוסס מדבר

מחווה מרגשת בבית חולים 'העמק' בעפולה גרמה לרבים בכל רחבי הארץ והעולם לדמוע, כאשר דווח שבדקות האחרונות לחייו של ר' שלמה גלסטר ז"ל מחסידי חב"ד, קראו עמו עובדי מחלקת קורונה הערביים את פסוקי 'שמע ישראל' | בימים אלה מתראיין האח הראשי מאהר איברהים ומספר על אותו מעשה אציל

צפו: האח שאמר 'שמע ישראל' עם החסיד הגוסס מדבר
האח מאהר איברהים צילום: מתוך שידורי כאן 11
ר' שלמה גלסטר ז"ל מחסידי חב"ד, חלה בנגיף קורונה בצורה קשה לפני כ-5 שבועות. שבועיים ניסו בני משפחתו לסייע לו באשפוז ביתי, משזה לא הועיל הוא פונה לבית חולים 'העמק' שבעפולה, שם לאחר שלושה שבועות קשים של אשפוז, הוא השיב את נשמתו ליוצרה.
עם פטירתו עשו בשבילו ובשביל בני משפחתו האחים והאחיות במחלקת קורונה מחווה מרגשת במיוחד, וקראו עמו בדקות האחרונות שלו את פסוקי 'שמע ישראל'. כפי שדווח כאן ב'בחדרי חרדים'.
האח הראשי במחלקת קורונה מאהר איברהים, סיפר ל'ישראל היום' על המחווה המרגשת שאף גרמה לרבים להתרגש ולדמוע. "ידעתי שהוא אדם דתי והיה חשוב לו שמשפחתו תתפלל איתו, אני לא יודע את כל התפילה אבל ידעתי כמה חשוב שישמע אפילו את המילים שמע ישראל".
עוד הוסיף מאהר: "ידענו שהמשפחה שלו מתעכבת בדרך ולמרבה הצער מצבו התדרדר במהירות ולא היה מה לעשות כבר. הבנו שהמשפחה שלו לא תספיק להגיע אז עשינו את הדבר המתבקש. הכרנו אותו ואת המשפחה. הוא היה איתנו במשך חודש. נקשרנו אליו. התפללנו איתו למענו ולמען משפחתו. היה חשוב לי שהוא ישמע את המשפט שמע ישראל לפני מותו. הוא אדם דתי. זה היה ברור לי שהוא רוצה שיקראו עליו תפילת שמע. יש לנו אלוהים אחד".
"סיפרתי לבת שלו כשהיא הגיעה לבית החולים היה לי חשוב שהיא תדע ואולי זה ינחם אותה ואת המשפחה אפילו במעט. חשוב לנו שידעו שאנחנו מטפלים בכולם במסירות. כאן אין פוליטיקה ואין שום הבדל. כולנו בני אדם וככה ננהג תמיד. זה התפקיד והייעוד שלנו כאחים ואחיות" אמר לסיום.
בראיון נוסף שהעניק לחן ביאר ב'כאן 11' סיפר מאהר דברים דומים ואף העלה לשיחת וידאו את מירב, בתו של המנוח ז"ל, שהודתה לו שוב על מעשהו. 

כזכור, יומיים לאחר פטירתו של ר' שלמה ז"ל, שוחחו עם 'בחדרי חרדים', בני משפחתו ובראשית דבריהם הם חזרו והדגישו את חומרת הנגיף והחובה ללכת ולהתחסן. "יומיים לפני שהוא נפטר הגיע כתב של 'ידיעות אחרונות' למחלקה בה הוא שכב, במסגרת תיעוד מחלקות הקורונה, נכנסנו יחד כולנו עטופים ומוגנים, הוא לא זיהה אותי, ושאל, מי את", סיפרה בתו והוסיפה: "הכתב ביקש ממנו רשות לצלם אותו, והוא הגיב כי כשהוא ישתחרר בעז"ה מבית החולים, הוא ירצה לארגן מסיבת עיתונאים בה יספר לכלל הציבור עד כמה חמור הנגיף ולכמה סבל הוא גורם, וכמה חשוב ללכת ולהתחסן".

בתו המשיכה וציינה לשבח אדם אחר במחלקה שביצע את המעשה הנאצל, הלא הוא הד"ר ענבוסי מוחמד בפרט, ובכלל על היחס המיוחד והמאמץ הגדול של הרופאים בבית החולים 'העמק' שעושים הכל על מנת להנעים ולהציל במידת האפשר בשעות הקשות.

"כשאבא נפטר, יצא אלינו ד"ר פנימאי מבית חולים העמק ענבוסי מוחמד, והרים את ידיו ואמר "עשיתי הכל, אני רק יכול להרגיע אתכם, אני יודע שזה חשוב לכם, קראתי אתו לקראת הסוף את פסוקי 'שמע ישראל", אמרתי לו, המשיכה הבת לספר: "השלום בסופו של דבר יתחיל כאן, מבית חולים העמק, שם הוא כבר התחיל, ואל לנו להמתין לפוליטיקאים". לסיום הוסיפה הבת והתחננה: "לכו להתחסן, מדובר בהצלת נפשות, ומניעת סבל רב לכם ולסובבים אתכם".

בימים האחרונים התבררו הפרטי יותר ומסתבר שהאח מאהר איברהים הוא שעשה את המחווה המרגשת.

בית חולים העמק יהודים וערבים שמע ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד