י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נתניהו מכחיש

גורמי אופוזיציה בסוריה: החיסונים יגיעו לנאמני אסד, לא לעם הסורי

גורמי אופוזיציה סורים מותחים ביקורת לאור הדיווחים שישראל העבירה למשטרו של אסד חיסונים, וטוענים: החיסונים לא יגיעו לעם הסורי אלא לנאמני אסד | גורם סורי: "אם העסקה היא בין נתניהו לאסד, זה מטריד"

גורמי אופוזיציה בסוריה: החיסונים יגיעו לנאמני אסד, לא לעם הסורי
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

גורמי אופוזיציה סוריים מותחים ביקורת על ישראל בעקבות הפרסומים הזרים שתממן חיסוניים רוסיים בעבור משטר אסד. גורם אופוזיציה סורי השוהה בצפון המדינה אמר ל'כאן 11' כי "החיסונים האלה לא יגיעו לעם הסורי, אלא לאנשים הנאמנים לאסד כמו הכנופיות שלו ומשפחת אסד".

קצין סורי שערק ממשטר אסד ונמצא בטורקיה הוסיף ואמר כי: "אם החיסונים הולכים לעם הסורי וזה הומניטרי, אי אפשר לצאת נגד זה. אבל אם זו עסקה בין נתניהו לאסד, אז זה מטריד כי זה נותן רושם שאסד דואג לאינטרס של העם הסורי ולבריאות שלו וזה לא נכון".

עוד אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי אחרי כל הפשעים שביצע אסד הוא אינו סבור שצריך לשתף איתו פעולה: "הלוואי שישראל הייתה פועלת עם ארגוני החברה האזרחית בסוריה בנושא. יש ארבעה מיליון סורים במחנות פליטים בגבול הצפוני עם טורקיה. אם זה עניין הומניטרי על ישראל לדאוג שהחיסונים יגיעו לשם".

חרף הביקורת גורם אופוזיציה סורי שנמצא באירופה אמר לכאן חדשות כי מה שחשוב הוא שישראל תמשיך לתקוף בסוריה וכדאי לעשות הפרדה בין עניינים הומניטריים מהסוג הזה לבין עניינים מדיניים – ביטחוניים.

כזכור, בסוף השבוע האחרון הגיעה ארצה צעירה ישראלית שחצתה את הגבול לסוריה בתמורה לשחרור מוקדם של אסיר בישראל והחזרת 2 רועי צאן. בנוסף שאר הפרטים על העסקה נותרו חסויים ותחת צנזורה.

בתוך כך רבו הדיווחים על סעיף חסוי בהסכם, היו מי שטענו שמדובר באספקת חיסונים על ידי ממשלת ישראל למשטרו של אסד בסוריה. ראש הממשלה נתניהו עצמו הכחיש את הדיווחים וטען כי לא הועבר לסוריה אף לא חיסון ישראלי אחד.

סוריה חיסון לקורונה מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד