כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יופי לבולטון; צל"ש למגזרים • הטור

כמידי שבוע מנתחת חיה ברויער את שוק הפרסום ויחסי הציבור: מי פישל, מי ראוי לצל"ש, מי הבריק, ובאיזה משרד מוציאים את הראש מהחלון לקרוא את החדשות השוטפות • וגם: הערות לשבועונים

יופי לבולטון; צל"ש למגזרים • הטור



השקט שאחרי שבועות

בהלת החגים שוב הגיעה וחלפה לה. לוחות הזמנים כבר לא צפופים כל-כך, מוספי החגים מאחורינו, ותקופת הקיץ מלאת האפשרויות ממש כאן בפתח. עוד מעט (בתקווה) יחלו המבצעים, הקמפיינים המיוחדים, מסיבות העיתונאים הנרחבות וכנסי ההשתלמויות. ובינתים, גם עכשיו, עדיין יש קצת מה לראות.

יופי, יופי בולטון

אם הפרינט הראשון לגלידות שטראוס היה העתקה רשלנית מעטיפת עוגת הגלידה, הרי שהפעם מישהו שם בבולטון פוטנציאל עשה מאמץ. בצמד פרינטים שעושים חשק לגלידה, אפשר לומר שבולטון שיחקו אותה. תמונות איכותיות נחשבות גם הן למשהו שתופס את העין. אם לא קריאייטיב - לפחות זה.

תקשורת קייצית על פי אפיקים

תקופת הקיץ הפוריה כבר כאן, בכל הנוגע למשרד הפרסום אפיקים. כפי שכתבנו בשבוע שעבר, במסיבת עיתונאים לפלאפון הם פתחו במבצע החסד המתוקשר ומיד אחר-כך עברו למבצע שמירת הלשון של בזק. בחידון שמירת הלשון נפרד על טהרת הקודש והצניעות, אפיקים אולי לא מתהדרים בפריצת דרך, אבל הם לחלוטין מעודדים ציבור ללמוד הלכות חשובות ועל כך יישר כוח. אמא של אהרון ודאי ממש גאה בו.

צל"ש החודש

משרד הפרסום הקטן 'מגזרים' קוצרים פה את צל"ש המדור בפעם השניה בשבועיים, עם אותו קמפיין דפי הקהילה שמצליח להוציא בשנית פרינט שובר שגרה. צל"ש החודש, מוענק בזאת למחלקת הקריאייטיב של פרסום מגזרים שהראתה לנו בפרינט עורכי הדין ו'הולילנד', מה מסוגל לייצר קופירייטר שמוציא לפעמים את הראש מחלון ולעיתים אף מתעדכן בחדשות.

ניתוח קמפיין על לא כלום

ניתוחי קמפיין זה טוב. עוד פינה לסגור בדיווחי היח"צ, עוד כבוד למשרד, עוד הזדמנות לדחוף את השם של הלקוח, ואם מדובר בעיתון בקהילה אף לתת את שמות הנפשות הפועלות ללא לאות במשרד הפרסום עצמו.

ניתוח קמפיין זה טוב, כשלא שוכחים את מטרת המדור הזה, הוא לא רק עוד גזיר עיתונות, כל מטרתו היא כפשוטו - לנתח קמפיין. ואם הקמפיין אינפורמטיבי בלבד, ריק מתוכן קריאייטיבי, היינו מצפים ממערכות העיתונים להגיד יפה "לא תודה" על ההצעה ולעבור לקמפיין שיש מה לחפור בו.

מה שכן, המאמץ להציג שאלות בכזו מן סיטואציה הוא בהחלט ראוי לשבח.

יחס ליח"צ

היח"צנים החרדים, אלו שמתרוצצים עם אוזניה ומדברים אל עצמם, מכתימים את הכל בטביעות אצבע שחורות מדיו העיתונים, עסוקים בקומבינות מבוקר עד ליל וקוראים עיתונים מהסוף, נהנים ודאי לפתוח את עיתון משפחה החדשותי בתקופה האחרונה.

'ממונות' של משפחה עשה מתיחת פנים והחליט להחזיר ליח"צנים החרדים את הכבוד העצמי, זה שמתמוגג מהם לקראת סוף השבוע, יחד עם התקווה לראות ידיעות מערכתיות בתור מערכתיות ולא דחוסות בקוביה בין מבצע על מגבונים וחטיף חדש.

אם במהלך השבוע הם עוד יכולים להתהדר בידיעה מערכתית בין חדשות חשובות, הרי שהשבועונים לרוב לא מעניקים את ההזדמנות הזו, לאף ידיעה כמעט. כולן נהפכות לצרכניות טרחניות, לעיתים עד כדי גיחוך ונדחפות בעמוד האחרון של העיתון בבושת פנים.

יפה עשו בעיתון משפחה כשהתחילו לתת מקום מיוחד לידיעות מערכתיות, לצבוע אותן ברקע צבעוני ולהגדיל את הגופן. לא נותר לנו אלא לאחל לכל שאר השבועונים להתחיל לחשוב יצירתי ולתת ליח"צ את היחס הראוי לו.


נקודה חשובה לשליח של 'שעה טובה':

הכתובת היא רחוב המסגר 5, תל אביב. יש מצב שאתה מפספס אותה בשבועות האחרונים?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד