י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצלת נפשות

מרגש: נמלטה ברגע האחרון מהכפר הערבי וכעת הכניסה את בנה בברית

בחלון הזדמנויות נדיר ומיכל נמלטה עם ילד פעוט לישראל •  השבוע הוכנס התינוק בברית המילה בטקס מרגש • בוידאו המצורף שצולם בתום הברית היא מתארת את הקושי והאלימות, הייאוש שהיה מנת חלקה ואת רגע הבריחה: "מה שגרם לי לקום ולעזוב זו הידיעה שיד לאחים איתי לאורך כל הדרך איתך ולא מוותר עלי, והנה היום הכנסתי את הילד שלי לעם היהודי"

מרגש: נמלטה ברגע האחרון מהכפר הערבי וכעת הכניסה את בנה בברית
עדות האמא צילום: מתוך הסרטון

היא הייתה אז בחודש התשיעי להריונה השני, אבל לא נותרה לה ברירה. מניסיון העבר העגום היא ידעה שאם תיתפס, אף אחד לא יוכל לעצור את מנת האלימות שתספוג, אבל החשש מהעתיד המסוכן שארב מהצד השני גרם לה להבין שהיא חייבת לברוח בכל מחיר.

סיפורה העגום של מיכל החל עוד בילדותה. היא נולדה למשפחה קשת יום והתייתמה בגיל צעיר. היא התגלגלה מפנימייה אחת לאחרת עד גיל 18 ומאז היא חיה ברחוב ללא קורת גג.

בתקופה בה הרגישה מיואשת ואבודה נכנס לחייה בן מיעוטים, הוא העניק לה קורת גג בדירה שבה התגורר בשכונה מעורבת  והיא חשבה שסוף סוף מצאה מקום מבטחים אך הוא רק ניצל אותה ונהג בה באלימות קשה. לאחר שמיכל החליטה שהיא לא יכולה יותר, ומעוניינת להתחיל פרק חדש בחייה, היא פנתה למדריכה מעברה ששמרה איתה על קשר וזו פנתה עבורה ליד לאחים. המדריכה הייתה לאורך כל הדרך נקודת האור בחייה.

בן זוגה הערבי עלה על הקשר עם הארגון אחרי שחיטט במכשיר הפלאפון שלה, החרים את מכשיר הפלאפון שלה, ומיני אז מנע ממנה קשר עם העולם בחוץ והפך אותה לתלויה בו. גם כשילדה את בנם הבכור הוא סירב לתת לה אפשרות להתקשר למי מבנות משפחתה כדי שזו תעזור לה בלידה ותלווה אותה בימים שלאחר מכן.

כנקמה על ניסיון הבריחה הוא היכה אותה נמרצות מידי יום במשך תקופה ארוכה, כדי שלא תעז לחשוב על בריחה נוספת. מיכל הייתה נעולה בבית יומם וליל. אט אט חלחלה בה ההכרה שלמרות הסיכון הרב, אם לא תעשה צעד אמיץ היא תישאר כלואה שם לנצח. לאחר שנכנסה להריון נוסף היא חששה ללדת שוב בבית חולים ערבי זר ומנוכר. ואז הגיע האיום ששבר אותה לגמרי "אני לוקח אותך להתגורר במחנה פליטים" מדובר היה על מחנה פליטים מסוכן שבו נולד באזור בית לחם. לשם היא החליטה שהיא לא נוסעת.

בתכנון מדוקדק של מחלקת הביטחון של יד לאחים מיכל יצאה לקניה קצרה ליד הבית. היציאה לוותה באקורד סיום קשה, הוא הפטיר כלפיה כי בשובה הוא יכה אותה נמרצות. אך הקניה הקצרה הפכה להיות בריחה לחיים.

מיכל הגיעה לדירת מסתור מאובזרת של יד לאחים והחלה בחייה החדשים. בשבוע שעבר, ילדה מיכל את בנה ובסיוע יד לאחים נערכה לו כעת ברית המילה. לאחר הברית סיפרה מיכל (צפו בוידאו המצורף): "זו התחלה חדשה, מרגשת ומלאה חיים. אני פשוט לא ידעתי אם אני רוצה להמשיך לחיות ואם יש לי כוחות". עוד לדבריה "מה שגרם לי לקום ולעזוב זו הידיעה שיד לאחים איתי לאורך כל הדרך איתך ולא מוותר עלי. זה חימם לי את הלב ונתן לי כוחות לעזוב. אנחנו מאושרים ושמחים כעת, זה מאוד מרגש ואני לא חושבת שיש דבר שיותר ממלא ונותן כוח מכך. עבורי ועבור ילדיי זו התחלה חדשה והנה היום הכנסתי את הילד שלי לעם היהודי". ביד לאחים אמרו השבוע: "השינוי המדהים שחל אצל מיכל בתקופה האחרונה הוא אודות למסירות הגדולה של העובדת הסוציאלית כאשר כל התושבים באזור החדש מתגייסים לסייע".

יד לאחים מניעת התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד