כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מה מותר ומה אסור?

פורים בהיכלי הישיבות: מותר להזמין תזמורת אל תוך הישיבה

נגיף קורונה השתלט על חיינו כבר לפני למעלה משנה ובעוד בשנה החולפת היו אלו שמועות רחוקות וחג הפורים נחגג כמעט בצורה רגילה, לאחר שנה של מוטציות חקירות אפידמיולוגיות, והבנה עמוקה בסוגיית מקדם ההדבקה, ברור לכולם כי חג הפורים השנה לא ייחגג כסדרו • המתווה המלא

פורים בהיכלי הישיבות: מותר להזמין תזמורת אל תוך הישיבה
פורים בישיבות צילום: יעקב כהן

לקראת חג הפורים החל בסוף השבוע, הצטרפו במשל"ט הישיבות במשרד הבריאות לקריאתם של מרנן גדולי הדור שליט"א שקראו לציבור תלמידי הישיבות להישאר בחג הפורים בפנימיית הישיבה ולא לצאת לקהילה בכדי לשמור על בריאות הציבור והתלמידים.

בתוך המוסד, ניתן לקיים מסיבות פורים ואף ניתן להזמין אמן אורח לשמח כמצוות החג ובתנאי שמבצעים הפרדה פיזית מוחלטת בין האמן המופיע והתלמידים.

סעודות חג תיערך לפי מתווה הישיבה (מסלול סגור מתמזג או שאינו מתמזג), וחל איסור מוחלט להכניס קהל נוסף לישיבה, האיסור חל גם על בני משפחות של צוות הישיבה ואחרים.

עוד הודגש, כי תלמיד היוצא מהישיבה לקראת החג. חלים על התלמיד אותם הכללים החלים על כל הציבור בין אם הוא מחלים/מחוסן או שאינו מחלים/מחוסן. לתלמידים איסור יציאה למסיבות, תהלוכות ואירועים אחרים מחוץ לישיבה. ואת סעודות חג עליו לערוך במתכונת המשפחה הגרעינית בלבד.

עוד הזכירו במתווה את ההנחיות הכלליות של ההנחיות לכניסה לישיבה. 14 ימי בידוד בכניסה לישיבה ובקפסולות של 50 תלמידים. לאחר תקופת הבידוד ומששוללים את קיום המחלה ע״ב בדיקות מטוש, ניתן להמשיך כקפסולה של 50 תלמידים ואז לאחר שבועיים ניתן לצאת לחופשה בבית. אפשרות אחרת היא מיזוג הקפסולות ואז נדרש להישאר חודש נוסף (סה"כ 45 יום).

עולם הישיבות פורים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד