ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההתנהלות בקורונה

מושל ניו יורק עלול לעמוד בפני אישומים פדרליים

אחרי שדווח כי מושל ניו יורק נמצא תחת חקירה בעקבות התנהלותו בראשית ימי משבר הקורונה, ממלא מקום התובע הכללי פרסם מאמר שבו הוא טוען כי המושל עשוי לעמוד בפני אישומים פליליים פדרליים

מושל ניו יורק עלול לעמוד בפני אישומים פדרליים
מושל ניו יורק אנדרו קואומו צילום: באדיבות המצלם

מושל ניו יורק, אנדרו קומואו נמצא תחת חקירה וביקורת בשל הסתרת מקרי מוות בבתי אבות כתוצאה מנגיף הקורונה, והדבר עלול להוביל לאישומים פליליים פדרליים, כך הזהיר עוזר התובע הכללי לשעבר.

במאמר שפרסם ב'וול סטריט ג'ורנל', ג'ון דאוקאס - שהיה ממלא מקום התובע הכללי באגף זכויות האזרח במשרד המשפטים תחת ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, אמר כי המקרה חמור מאוד ועלול להביא "להאשמות פליליות פדרליות".

דאוקאס אמר כי צו הביצוע של המושל בחודש מרץ בשנה שעברה שחייב בתי אבות בניו יורק לאשפז חולים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה "הביא למתים מיותרים רבים ממה שדווח לציבור". הוא הוסיף כי "נראה שממשל שלו עסק בהסתרת המצב, שנועד לסכל את מאמצי הפיקוח על הממשלה הפדרלית".

לדבריו: "ההצהרות הכוזבות של ניו יורק על מקרי מוות מבתי אבות, הטעו את גורמי בריאות הציבור ברחבי ניו יורק בזמן שניסו לפתח אסטרטגיות למאבק במגפה קטלנית. התנהלות ממשל קומואו לא הייתה רשלנית בלבד, אלא מכוונת ואולי גם פלילית, כך שחוקים פליליים פדרליים רבים עשויים לחול על המושל", הזהיר דאוקאס.

כפי שדווח, מושל ניו יורק אנדרו קומואו נמצא תחת חקירה של ה-FBI והתובע של ניו יורק שפתחו בחקירת אופן הטיפול של המושל אנדרו קומואו בבתי אבות על רקע המגיפה המתמשכת, בחשד שהמושל הסתיר נתונים ושיקר לגבי מספר המתים.

ביקורת קשה הוטחה כולל האשמות כי מושל ניו יורק אנדרו קומואו שיקר לגבי מספר המתים בבתי האבות בניו יורק מקורונה. משפחות המתים קראו בתגובה לערוך בדיקה פדרלית. כזכור בשבוע שעבר, עוזרת בכירה של המושל הודתה כי הממשל הסתיר את מספר המתים בבתי האבות מהמחוקקים, מחשש שהמספרים ישמשו כלי ניגוח מצד ממשל טראמפ.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד