י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יועבר לדירת מסתור

אחרי כשנה: הרב ברלנד שוחרר למעצר בית

לאחר שבית המשפט המחוזי אישר את שחרורו, הרב אליעזר ברלנד שוחרר הערב למעצר בית תחת תנאים מגבילים במיוחד | הרב צפוי לשהות לדירת מסתור ונאסר עליו ליצור קשר עם חסידיו | חברת אבטחה פרטית תהיה אחראית שלא יימלט

אחרי כשנה: הרב ברלנד שוחרר למעצר בית
הרב אליעזר ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד, שוחרר הערב (שלישי) ממעצר בו הוא שוהה מזה למעלה משנה, זאת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע שעבר. יצוין, כי כחלק מההסדר, לרב ברלנד יאסר לפגוש את חסידיו והוא ישהה במקום סודי תחת אבטחה כבדה מחשש שיימלט מהארץ.

כזכור, השופט דוד גדעוני מבית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי הרב ברלנד יאלץ להפקיד ערבות על סך 1.2 מיליון שקלים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם חסידיו. הוא ישהה בדירת מסתור באיזוק אלקטרוני עד לגזר הדין במשפטו. הרב ברלנד עצמו אמר בדיון כי הוא מקבל את ההחלטה. "אני מתחייב לעמוד בכל התנאים שהוצבו לי", אמר.

למקום המעצר יורשו להיכנס אך ורק בעלי המקום ובני משפחתם המתגוררים במקום, המפקחים, ונציגי חברת האבטחה הפרטית. "נאסרת כניסה של כל גורם אחר למקום המעצר, זולת, כמובן, נציגי גורמי אכיפת החוק", קבע השופט. כחלק מהתנאים שהוצבו, חברת אבטחה פרטית, מטעמו, תהיה אחראית על השמירה על המקום בו ישהה הרב. במידה ויימלט, דירה שבבעולות בשווי 2.5 מיליון שקלים תחולט לטובת המדינה.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "נאסר על המשיב להיות בקשר או מגע כלשהו, במישרין או בעקיפין, עם בני קהילתו ובכלל זה לצורך מתן ברכות, ייעוץ, פדיון נפש, בתמורה או שלא, במגע ישיר או באמצעות כל אמצעי טכנולוגי". בד בבד, בית המשפט דחה את בקשת עורכי דינו לבטל את כתב האישום בעקבות מצבו הרפואי. הרב ברלנד כזכור, אושפז פעמים רבות בתקופת מעצרו. "לא מצאתי קיומן של נסיבות של נסיבות להידרש עניין בשלב זה", כתב השופט.

כזכור, בתחילת השנה שעברה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

 

עוה"ד עמית חדד נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות' המייצגים את הרב ברלנד מסרו: "אנחנו שמחים שבהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי מהיום, שוחרר הרב ברלנד לחלופת מעצר שמבטיחה שמירה מרבית על בריאותו".

הרב בלרנד מעצר בית פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד