י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גם במהלך צוק איתן

אישום נגד פעיל הג'יהאד: תכנן פיגועים נגד חיילי צה"ל

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד פעיל הג'יהאד האסלמי, ולאא רפאעי בן 34, תושב רצועת עזה, אשר פעל במשך שנים ארוכות תחת ארגון הטרור הקיצוני | על פי כתב האישום, את חלק מפעולות הטרור ביצע רפאעי בזמן מבצע צוק איתן

מחבלים, ארכיון
מחבלים, ארכיון צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל הג'יהאד האסלמי, ולאא רפאעי בן 34, תושב רצועת עזה, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, חלקן אף במהלך מבצע צוק איתן. בין היתר, תכנן רפאעי פיגועים נגד חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה.

כתב האישום מייחס למחבל ארבעה אישומים בעבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לפשע (רצח), מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ועבירות נשק. ולאא רפאעי נעצר בתאריך 25.1.21 , לאחר שנכנס לישראל דרך מעבר גבול ארז, כשהוא מלווה את אשתו לטיפול רפואי.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשם היה חבר בפלג הצבאי של ארגון הג'יהאד האסלמי ובמסגרת פעילותו בארגון עבר אימונים צבאיים, ביצע שמירות חמושות ריבאט ותצפיות לעבר גדר הגבול, בין היתר על מנת לתכנן פיגוע נגד חיילי צה"ל.

גם לאחר שהנאשם הפסיק את פעילותו בארגון, הוא המשיך להיות בקשר עם מפקדיו, וסייע בהברחת מטעני חבלה, ביודעו שהם מיועדים לארגון טרור.

במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, קשר הנאשם קשר ויחד עם אחר, העביר שלושה מטעני חבלה במשקל של כ- 20 ק"ג כל אחד, לפעילי ג'יהאד על מנת שהפעילים יטמינו אותם בנקודות עליהן הם אחראים ויפעילו נגד כוחות צה"ל במטרה לגרום למותם.

 

כתבי אישום ג'יהאד איסלמי עזה מחבל צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד