י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תהי יצירתית

חוששת להשמין בפורים? כך תצליחי להישמר מכל המתוקים

החששות מפני השמנה בפורים חוזרים על עצמם מידי שנה, כאשר הממתקים והקינוחים קורצים בכל פעם מחדש | מהן הבעיות הקיימות בפורים שמובילות אותנו לאכילה בלתי פוסקת וכיצד נצליח להתמודד עם סדר היום ההפוך שמשנה הכל?

חוששת להשמין בפורים? כך תצליחי להישמר מכל המתוקים
עוגיות צילום: pixabay

"אני מפחדת מפורים" סיפרה צביה (שם בדוי) בחורה בשנות העשרים. צביה הצליחה לרדת 5.9 ק"ג, היא הייתה מאושרת גם מההרגלים שהשתנו וגם מהתוצאות הניכרות לעין.

צביה אמרה כי היא איננה מאמינה שזה קרה והעובדה שהיא אוכלת מסודר בסוף שבוע גרמה לה להפסיק לאכול בלי סוף מהעוגות שיוצאות מהתנור ביום חמישי, בנוסף היא סיפרה גם על שינויים נוספים והחצאיות שכבר נעשות רחבות עליה ברוך ה' מעידות על כך!.

בעבר צביה כלל לא הקפידה על ארוחת ערב מסודרת מידי יום, אלא היתה מנשנשת לרוב החל משעות אחרי הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות, ולא יכלה לעצור זאת. אך כל זה ברוך ה' השתנה עם עבודה עצמית.

"אבל מפורים אני מפחדת" אומרת צביה "כל שנה אני אוכלת מכל משלוחי המנות, מהעוגות שאופים אצלנו, מהנשנושים, מרגישה מפוצצת, כבדה וחלשה. אני מפחדת לעלות את מה שירדתי ומצד שני: מה אני יכולה לעשות אחרת??? ככה זה בפורים"

אך אין ייאוש את המילים "ככה זה" נהפוך ל-"מה עושים עם זה".

איך מצליחים למרות האתגר? איך צולחים את הקושי וצוברים בעזרת ה' עוד ניצחון קטן ואפילו גדול ועוד חוויית הצלחה קטנה בדרך להצלחה הגדולה!

ראשית כל נבין יחד, מהן הבעיות שיש בפורים?

"הרבה עוגות, גם אחרי תענית אסתר אוכלים עוגות בשביל להעלות את הסוכר בדם, אח"כ אוכלים סעודה, למחרת אין ארוחת בוקר מסודרת, כל הזמן יש ממתקים בסביבה, אין סדר יום הרגיל ומתחשק לטעום מכל המטעמים.

איזה מחשבות עולות כשנכנסים לאווירת פורים?

תהני מהכל, אל תחשבי, חג פעם אחת, פורים פעם בשנה, תשתחררי, תרפי, תתפנקי. צביה הייתה נראית במלכוד ובצדק כי מצד אחד רצתה להמשיך לראות את התוצאות הנפלאות במראה ועל צד המשקל ומצד שני כיצד אפשר לעשות אחרת?

מזדהה? מזהה קושי דומה בפורים? אז כאן הטיפ שלי ממני אליך, אישה או נערה יקרה! שבי גם עם עצמך וחשבי על האתגרים ומצאי להם פתרונות כי יש ויש אפשרויות!.

 יודעת מה לעשות וקשה לך לשנות? הסביבה מציגה או מציעה שלל של מאכלים מפתים? אין לך זמן ופניות? צודקת! אבל אין ספק שההשקעה משתלמת.

לפעמים צריך לעקוף את הקושי בשינוי עם עבודה עם תת המודע. כי אכן בהגיון ובמודע קשה לעשות אחרת ממה שהורגלנו שנים אבל כאשר מגייסים את יכולות המוח התת מודע מגויסת גם מוטיבציה גם יכולת ביצוע מופלאה ומפתיעה וגם דרכי פעולה אחרות שהמוח שלך מביא לפתרון הבעיה וביצירתיות מרובה.

כדי לתת לך השראה אשתף בחלק מהדברים המעשיים:

חשבי בצורה יצירתית –

התארגני לפני צאת הצום במנה קטנה של פצפוצי אורז בריאים ושקדים. ניתן לאכול גם תמר ואגוז לאחר הצום במקום עוגה.

הכיני סלט טוב ומושקע לצד קרקר וגבינה לארוחת בוקר של יום שישי. (התארגני מראש עם 2 קופסאות).

החליטי על תגמול עבורך.

חשבי על ההרגשה הטובה ביום שישי אחרי הכל.

חשבי על המשקל ביום א'.

כדאי להכין אוכל בריא ולאכול לפני חג הפורים ושבת בכדי לא להגיע רעבה לערב שבת כאשר סביבך הרבה מאכלים לא בריאים וגם ממש משמינים.

מפעים לראות כל פעם מחדש שמה שנראה כבלתי אפשרי נהפך לאפשרי וכל כך מעשי, בכיף ובהרגשה טובה! אז חבל להיכנע ולוותר כי מגיע לכל אחת מאתנו יותר!. יותר רוגע, יותר בטחון עצמי, יותר אמון בעצמי וביכולות שלי, יותר הנאה מאוכל אמיתי ולא מזיק והרסני, יותר הנאה להביט במראה ולקנות את הבגדים שאנחנו אוהבות!

מאת: זהבה רוז, מאמנת ומנחה לאורח חיים בריא והרזיה בדרך תודעתית, תוך שחרור מאכילה רגשית

פורים השמנה תזונה נכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד