י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עמלק וקורונה - חבלי משיח רוחניים

זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בעצרת מספד בהיכל ישיבת בריסק • צפו בתיעוד

זקן הפוסקים הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הגיע להיכל ישיבת בריסק לעצרת מספד לרגל השלושים להסתלקותו של גיסו ראש הישיבה זצ"ל | בדבריו עמד על ענייני השעה: טומאת עמלק מחלחלת לתוכינו, דנים על פתרונות לעצירת המגיפה ושוכחים מהקב"ה

זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בעצרת מספד בהיכל ישיבת בריסק • צפו בתיעוד
הגר"מ שטרנבוך בהספדו צילום: רפאל שוורץ

אמש (רביעי) נשא זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך דברי מספד על גיסו מרן הגרמ"ד הלוי סאלוויצ'יק זצ"ל, בעצרת מספד מרכזית שהתקיימה בהיכל ישיבת בריסק ברחוב עלי הכהן, לרגל  השלושים לסתלקותו של ראש הישיבה זצ"ל שהיה אחרון בניו של מרן הרב מבריסק זי"ע.

את דבריו פתח בדברי מספד על גיסו הגרמ"ד הלוי סאלוויצי'ק זצ"ל: "רבי דוד זכה להשאיר אחריו אלפי תלמידים, חלקם ששמעו ממנו שיעורים, וחלקם שלמדו בספריו. יש לקרוא על גיסי ר' דוד זצ"ל, 'וימת עבד ה'', הוא היה עבד ה' בכל רמ"ח איבריו, שיעבד גופו לנשמתו, היה לומד ומלמד תורה עד כלות הכוחות, וכל מי שנכנס אצלו הרגיש ביראת שמים על פניו".

בהמשך דבריו עורר את הציבור להתחזק באמונה, ועבר לדבר על ענייני השעה ונגיף הקורונה. בדבריו אמר: "בימים אלו זהו זמן של מחיית עמלק. יסוד טומאת עמלק הוא כפירה, לתלות הכל בטבע ולא בקב"ה ח"ו, וכמו שנאמר (דברים כ"ה, י"ט) 'אשר קרך בדרך', ופירש"י 'קרך - לשון מקרה', והרי שבשעה שכל העמים ראו את קריעת ים סוף והכירו את גדלות הבורא, מכל מקום עמלק כפרו במציאות ה' וטענו שכל הניסים הגלויים שנעשו אינם אלא מקרה בלבד ולא מיד ה'".

"לצערינו, בדור שלנו מחלחלת טומאת עמלק לתוך הבתים שלנו", אמר בכאב זקן הפוסקים, והוסיף: "כבר שנה עברה מאז שפרצה המגיפה, והציבור דנים על פתרונות שונים לעצירת המגיפה בדרכי הטבע ושוכחים מעיקר הדבר, לזכור שזהו מכה מהקב"ה כדי להכין אותנו בחבלי משיח לביאת משיח, וצריכים להתעורר להסתכל על יד ה' ולזכור שהכל מאתו יתברך".

"בזמן כזה עלינו להתחזק בעיקר בתורה, שהרי כל כוחו של עמלק להילחם בעם ישראל היה רק מחמת רפיון בתורה, וכמו שאמרו חז"ל (ילקוט שמעוני רסא) על הפסוק (שמות י"ז ח') 'ויבא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים', 'כיון שרפו ידיהם מן התורה בא עמלק', ומשמע שאע"פ שהמשיכו ללמוד, אבל היה 'רפיון' והיינו חולשה בתורה, וכיון שכח התורה נחלש, מיד כח הטומאה של עמלק קיבל חיזוק, ובאו מיד להילחם עם ישראל" הוסיף זקן הפוסקים.

"אנחנו חיים בדור שיש בו הרבה ניסיונות. זכורני שכאשר נסעתי לארץ ישראל לאחר השואה, עברתי דרך צרפת ונכנסתי לצדיק הקדוש רבי מרדכי פגרמנסקי זצ"ל, שעבר בשואה שבעה מדורי גהינום, והיה בגטו בקובנא, וראה חמת ה' במלא עוזו. הוא אמר לי תדע לך עברנו עכשיו חבלי משיח הגשמיים, ואתם הולכים בארץ ישראל לעבור חבלי משיח הרוחניים", הוסיף הגר"מ וסיים: "צריכים אנו להתחזק בלימוד התורה ובחיזוק האמונה, ורבי דוד יהא מליץ יושר בשמים, שהרי "גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם", ואנו מצפים לביאת משיח צדקינו, אז יקוצו וירננו שוכני עפר, ונזכה לישועת ה' בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו בקרוב".   

הגר''מ שטרנבוך קורונה ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד