י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"היה להם רצח בעיניים"

החסיד ביקש מהמאבטחים הערבים לעטות מסכה והוכה באלימות קשה

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים מאבטחים בני מיעוטים מכים באכזריות קשה צעיר חרדי - לאחר שביקש מהם לעטות מסכה | "הם התנהגו כמו פושעים, ברחוב צדדי וחשוך. הם עשו זאת רק בגלל שאני יהודי חרדי", הוא טוען | טרם נעצרו חשודים בתקיפה | צפו בתיעוד

החסיד ביקש מהמאבטחים הערבים לעטות מסכה והוכה באלימות קשה
החרדי מוכה באלימות צילום: צילום מסך

מתנפלים על אדם חרדי ומכים אותו באלימות קשה: כך תועדו מאבטחים ערבים העובדים באתר הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. האירוע החמור התרחש השבוע, בלילה שבין יום שלישי לרביעי, סמוך לשעה 3 לפנות בוקר. תלונה הוגשה למשטרה אך טרם נעצרו חשודים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים המאבטחים רודפים אחר הצעיר, מפילים לארץ, ומכים בו שוב ושוב תוך שמצטרפים לתקיפה מאבטחים נוספים. עדי ראייה שצפו בנעשה סיפרו מאוחר יותר כי חששו לגשת ולסייע, שמא יותקפו גם הם. "היה להם רצח בעיניים", סיפר עד ראייה.

ברוך גודלבסקי, חסיד ספינקא המתגורר בירושלים, נהג לצלם את המאבטחים, לטענתו לאחר שזעם על כך שהם מסתובבים ללא מסכות. גודלבסקי שאל אותם בנידון מספא פעמים, אך אלו בתגובה חיכו לשעת כושר, רדפו אחריו, הפילו אותו לרצפה ותקפו אותו בברוטאליות.

"אני עדיין סובל מכאבים בכל הגוף", הוא מספר ל'בחדרי חרדים', "הם התנהגו כמו פושעים, ברחוב צדדי וחשוך. המאבטחים לא שחררו אותי עד שראו שאני פצוע וחבול. הם עשו זאת רק בגלל שאני יהודי חרדי. אני דורש שהחברה תפטר את המאבטחים לאלתר".

ברוך עצמו, שעדיין מתקשה להתאושש מהתקרית האלימה, הזדעזע לראות את התיעוד ממצלמות האבטחה המציג את התקיפה. "הם התנהגו באכזריות מחרידה ללא כל רחמים", הוא מתאר.

בשבועות האחרונים, מאז החלו חרדים קיצוניים המתנגדים לבניית קו הרכבת להזיק לציוד באתר הבנייה של הקו ברחוב בר אילן, החולט בחברת הבנייה לתגבר את האזור במאבטחים. אלו, כך מסתבר, חורגים מסמכותם ונוהגים באלימות קשה כלפי אזרחים.

ברוך, מצהיר על עצמו כי אינו קשור למחאות נגד הרכבת, אלא "בסך הכל אזרח פרטי שכאב לו לראות את האפליה נגד החרדים בנוגע לאכיפת המסכות". לדבריו, "אם חרדי ילך ללא מסכה הוא יקבל קנס. אבל מסתבר שמאבטח שלא חובש כיפה - לא".

בד-בבד, לאחר האירוע גילה גודלבסקי כי המאבטחים גנבו לו את מכשיר הסלולארי שלו אלפי שקלים. מבדיקה שהוא ערך באמצעות איכון למכשיר, התברר כי הוא נכבה דקות אחדות לאחר האירוע.

בחברת 'ארקס' אבטחה, המעסיקה של המאבטחים התוקפים סירבו להגיב לידיעה. מהמשטרה טרם נמסרה תגובה. כפי הידוע עד כה החשודים טרם נעצרו.

 

 

 

תקיפה מאבטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד