י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עותרים לבג"ץ

סערת ועדת החריגים: טענה להטיית בחירות

מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו מובילות מאבק נגד וועדת החריגים שמאשרת או פוסלת את כניסתם של ישראליים בימים אלו שנתב"ג סגור לטיסות. בעקבות תחקיר שפורסם, הם עותרים לבג"ץ ופונים ליועמ"ש

סערת ועדת החריגים: טענה להטיית בחירות
חוזרים מחו"ל. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בעקבות תחקיר שפורסם בתחילת השבוע ב'הארץ' ותחקיר שפורסם בליל שבת ב'חדשות 12' על תעשיית האישורים לישראל בתוקף ועדת החריגים שתפקידה להכניס לישראל רק מקרים הומניטריים או דחופים או כאלה שיצאו על פי החוק, ב'יש עתיד' פנו ליועמ"ש לממשלה, לשרים הרלוונטיים ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן לבדוק ולחשוף את התנהלות ועדת חריגים ואת תהליך קבלת ההחלטות המתקבלות בכל הנוגע לכניסה לישראל.

במסגרת הטענות מעלים אנשי השמאל כי מדובר במזימה של שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד' שעומדת בראש ועדת החריגים ומכניסה לישראל רק אנשי ימין וחרדים, כאשר בקרוב יגיע יום הבחירות ואנשי השמאל לא יורשו להיכנס ארצה להצביע.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד טוען כי "נתניהו עושה שימוש בוועדת החריגים כדי לאפשר חזרה הביתה רק לאנשי שלומו, כדי לוודא שיצביעו עבורו בבחירות. זו לא ועדת חריגים אלא ועדת חרדים עם רכבת אווירית של מנדטים לממשלת נתניהו ליצמן בן גביר".

ב'יש עתיד' פנו ליועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים של הוועדה, והודיעו כי "יש עתיד תעתור ותפעל כדי לפתוח את נתב"ג לכל מי שמבקש לחזור ארצה לבחירות, בכפוף לבדיקות קורונה ובידוד שהמדינה תעמיד לרשותו, ותדרוש שקיפות של כל החלטות הועדה".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן אמר בעקבות התחקיר: "עד הבחירות כל מי שרוצה אישור לטוס מוועדת החריגים שיתקשר לח"כים של ש"ס ויהדות התורה. אחרי הבחירות ישראל ביתנו חזקה תטיס אותם לאופוזיציה ותתקן את העיוות".

יש עתיד ישראל ביתנו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד