י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצפצפים

שוב: מאות חגגו בתל אביב - בניגוד להנחיות

למרות התחלואה ששוב מטפסת, בתל אביב בחרו היום להפר באופן בוטה את ההנחיות תוך קיום מסיבות המוניות, בצפיפות וללא מסכות | המשטרה אכפה בחלק מהמקומות, אך נשמעה גם ביקורת על חוסר הנוכחות של השוטרים | "בניגוד לפרסומים שגויים", מסרו במשטרה, "שוטרי תחנת יפו מבצעים משעות הבוקר אכיפה מוגברת באזור 'שוק הפשפשים' למען שלום הציבור"

שוטרים בליל פורים
שוטרים בליל פורים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאות בני אדם חגגו היום (שבת) במספר מסיבות שנערכו בתל אביב, תוך הפרה בוטה של הנחיות הקורונה. לפי תיעודים מהמקום, החוגגים רקדו בצפיפות רבה וללא מסכות. המשטרה פיזרה כמה מהמסיבות, אך באשר לחלקן, נשמעה ביקורת כי השוטרים לא נכחו. במשטרה הדפו הטענות. 

המסיבות התקיימו למרות האזהרות של גורמים בכירים במערכת הבריאות כי החגיגות יובילו להדבקה ולגל תחלואה נוסף. רק ביום רביעי האחרון, לפני שנכנס לתוקפו העוצר הלילי, תועדו אלפי חוגגים בניגוד גמור לתקנות. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש גינה אז בתוקף קיומן של המסיבות. גם שר הבריאות מתח ביקורת קשה על החוגגים.

מהמשטרה נמסר כי החל משעות הבוקר היא אוכפת את תקנות משרד הבריאות ברחובות ת"א, "נגד התקהלויות ומסיבות רחוב המסכנות את שלום הציבור וקוראת לציבור לגלות אחריות ציבורית".

"שוטרי תחנת לב ת"א מבצעים החל משעות הבוקר אכיפה נחושה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות, כאשר מזה שעות ארוכות וממושכות, עוברים מרחוב אחד למשנהו ומפזרים את קהל ההמונים המבלים ברחובות, מרביתם ללא מסיכות", נמסר מהמשטרה.

כאמור, במהלך השעות האחרונות נשמעה ביקורת כי המשטרה לא ביצעה אכיפה בחלק מההתקהלויות, אולם שם דחו את הטענות על הסף ומסרו כי "בניגוד לפרסומים שגויים, נבהיר כי שוטרי תחנת יפו מבצעים משעות הבוקר אכיפה מוגברת באזור "שוק הפשפשים" למען שלום הציבור, לצד כריזה לנוכחים הרבים לשמור על ריחוק נדרש ועטיית מסיכות כנדרש, למען בריאותם.

"עוד נבהיר", הוסיפו במשטרה, "כי עצם נוכחות הציבור במרחב הציבורי ורכישת מזון אינה מהווה עבירה עפ"י ההנחיות בעת הזו, לפיכך כל טענה שגויה בהקשר לאכיפה ראוי שתדחה על הסף".

 

 

מסיבה תל אביב הנחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד