י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עיר שהיא מופת

בני ברק מציגה: ממהפכת החיסונים, אל השקט בליל פורים • צפו

אותה עיר אשר התעלמה מרעשי הרקע והצליחה להיכנס לראשם של התושבים בכדי שהעיר תחזור לשגרה מהר ככל שניתן, היא אותה עיר שהפכה כל אבן כדי להשיג את השקט בליל פורים, ובד בבד שגם הנוער בעיר יצא מרוצה, על אף המשבר והתחלואה שעדיין לפנינו | מאות שיחות הגיעו למוקד העירייה, כולן מלאות בהודאה על הלילה המיוחד, כאשר לראשונה מזה 20 שנה השקט הגיע לרחובת עיר התורה בליל פורים

בני ברק מציגה: ממהפכת החיסונים, אל השקט בליל פורים • צפו
הנוער בליל פורים במתחם צילום: עריית בני ברק

העיר שדאגה מעל ומעבר לתושבים בכל תקופת הקורונה, בסגרים ובשיאי התחלואה עם רעיונות יצירתיים, ממשאיות השמחה בתחילתו של המשבר ועד ל'מלגת המתחסנים' - מנות הטשולנט הזכורות בגמר המשבר, כאשר כלל ראשי הערים בארץ שיבחו והיללו ואף ניסו לחקות את אותה אכפתיות ויצירתיות בכדי להחזיר את השגרה לתושבים, גם בערים שלהם.

תיעוד מהמסיבה במתחם בליל פורים. קרדיט: דוד קשת.

העיר שהפכה לדוגמא בכל הארץ היא עיר התורה בני ברק, בראשותו של אברהם רובינשטיין, שהמשיכה להפתיע ולדאוג לשקט עבור התושבים גם בליל פורים.

כידוע ליל פורים בבני ברק מאז ומעולם הוא אחד הלילות הרועשים בשנה, נערים ממלאים את הרחובות, נפצים, שיכורים וכו', בעצם מה לא... תופעות שמחה סבירות, לצד תופעות פסולות ומשוללות כל רסן הפריעו את שמחת החג של תושבי העיר.

בשנים האחרונות דאג ראש העיר אברהם רובינשטיין יחד עם צוותי הנוער לשקט ולמהפך בעיר, ולעשות למען בני הנוער הבני ברקים.

בשנה שעברה, אישרה עיריית בני ברק לראשונה תקציב מיוחד עבור בני הנער למסיבות נפרדות לנערים ולנערות באולמות שונים, שם הם קיבלו את כל הפינוקים. מתזמורת מיוחדת המתאימה עבורם ועד לאוכל ושתייה כיד המלך. למרות שנראה כי רוב בני הנוער אשר הגיעו למסיבות בשנה שעברה לא היו מתושבי העיר, בכל אופן דאגה העירייה עבור כלל התושבים למען השגת המטרה של השקט בעיר.

השנה, לצערנו אנו עדיין בתקופת משבר הקורונה, אמנם כבר מריחים את הסוף, אך התחלואה עדיין כאן לפנינו, ומסוכנת ביותר. בעקבות כך האירועים אסורים עדיין, ועל כן ניצבה דילמה קשה בפני ראש העיר אברהם רובינשטיין ובפני מנהל מחלקת צעירים ומנגד התושבים שדורשים את השקט בעיר.

שבועות לפני חג הפורים ישבו הנציגים האמונים על המערכה עם חוסר כלים כיצד להתמודד עם לילה כזה כשהאירועים כאמור עדיין אסורים. ולאחר מאמצים רבים ימים ולילות, התייעצויות עם כלל הגורמים במשטרת ישראל ובמשרד הבריאות כמו גם כל המחלקות הרלוונטיות, כיצד לפעול עם מתווים מיוחדים שנוצרו עבור לילה זה, הצליחה עיריית בני ברק להשיג את האישור המיוחד שבליל פורים יהיו בשטחים פתוחים 2 אירועים. אירוע נפרד לבנים, ובנוסף עוד אירוע לבנות. שם קיבלו הנערים אוכל בשרי כיד המלך, שתייה, תזמורת ועוד פינוקים. כולם יצאו שמחים ומרוצים, הנערים יצאו מרוצים ממסיהות טובות ומושקעות, ובעיקר תושבי העיר יצאו אף הם מרוצים, בכך שהנוער חגג במקום המיועד לו כראוי, והשקט והשלווה נשמרו בעיר.

יודגש, כי מייד בגמר האירוע לנערים הופעל מערך הסעות מיוחד מהתחם, בכדי שהנערים יגיעו ישירות לבתיהם ללא שוטטות ברחבי העיר.

כבר למחרת ביום שישי בבוקר החלו לזרום מאות פניות למוקד העירייה וללשכת ראש העיר, מאחורי הקו עמדו תושבים נרגשים ממרכז העיר ומשאר המוקדים שהיום מלאים בפורענות והוללות בשנים עברו,  התושבים ביקשו להודות, על כך שלראשונה, מזה כ-20 שנה, ליל פורים היה רגוע בכל הזירות, ולמעט אירועים נקודתיים בתחילת הערב, ואירוע נוסף של עבריינים מעמידר שהשתוללו עד להגעת כוחות יס"מ אשר בצעו מעצרים, העיר הייתה שקטה ורגועה ב"ה.

גם אל מערכת 'בחדרי חרדים' הגיעו הבקשות להדגיש ולמסור את התודות המיוחדות בשם כל תושבי העיר בני ברק אל ראש העיר אברהם רובינשטיין, צוותי הנער ובמיוחד למנהל מחלקת קהילות וצעירים ויועצו של ראש העיר, אשר השקיעו ימים ולילות למען יצא לפועל ערב זה בשלמותו.

מעבר לפעילות הספציפית בליל פורים נפתח במקום בימים האחרונים מרחב שיכלול הרבה מאוד פעילויות למען הנוער. כולל למידה, קורסים מקצועיים, פעילויות פנאי. המרכז מתוכנן לפעול בימי חול ובשבתות, בכל זמן פעילויות מתאימות.

עיריה נוער פורים מסיבת פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד