י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תחקיר נתב"ג

בני גנץ דורש: "לאפשר לכל ישראלי להצביע" ומאיים

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ מאיים הערב ואומר, לא אאשר את הארכת תקנות נתב"ג עד שיוצג מתווה שיאפשר לכל ישראלי להגיע לארץ ולהצביע ועד שיצורף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ

בני גנץ דורש: "לאפשר לכל ישראלי להצביע" ומאיים
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

שר המשפטים בני גנץ הודיע הערב (מוצ"ש), כי על רקע המתרחש בוועדת החריגים בנתב"ג, הוא ידרוש להכניס נציג מטעם משרד המשפטים לדיוני הוועדה וכן לחשוף לציבור באופן שקוף את הקריטריונים שלפיה היא פועלת.

בליל שבת התפרסם ב'חדשות 12' תחקיר, הטוען כי החלטות ועדת החריגים מוטות, וכי רבים מקבלים אישורים מסיבות פוליטיות ולעומתם אחרים לא מצליחים לקבל אישור למרות שהם זקוקים לו.

בכוונת גנץ להודיע בישיבת הממשלה שתיערך ביום שני, כי אם לא יתקבל מתווה שבמסגרתו כל ישראל שמעוניין להגיע ולממש את זכות ההצבעה שלו, לא יוארכו התקנות על נתב"ג המסתיימות ב-10.3 כלל.

בהודעתו טען כי גנץ כי "זה יהיה באחריותו הבלעדית של נתניהו ויוכיח שהוא דואג לפוליטיקה לפני שהוא דואג לחיי אדם". גנץ ציין, כי יש זמן רב להיערך, וכי הוא קורא לנתניהו לא להביא להפקרות.

גנץ אמר הערב, כי "המציאות בשטח מזעזעת, ואין ספק שיש לחשוף באופן דחוף את הקריטריונים שלפיהם עובדת הוועדה, ולדאוג שיש נציג מטעם משרד המשפטים שדואג שלפיהם היא מתנהלת".

עוד ציין גנץ, כי "משרד הביטחון סייע בהתקשרות עם חברה שיכולה לספק אלפי בדיקות ביום בנתב"ג, ואין כל בעיה להביא ארצה את כל הישראלים שנמצאים בחו"ל ומעוניינים לשוב לבחירות, ולחייב אותם בשתי בדיקות ביום לצורך מימוש זכותם הדמוקרטית".

ועדת החריגים בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד