י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לוקחים אחריות

ירדן: השרים הפרו את ההנחיות והתפטרו מהממשלה

ראש ממשלת ירדן הורה לשני שרים בכירים בממשלתו להתפטר לאחר שנתפסו משתתפים באירוע המוני בניגוד להנחיות הקורונה. השרים הגישו את התפטרותם והמלך קיבלה

ירדן: השרים הפרו את ההנחיות והתפטרו מהממשלה
אולם אירועים צילום: pixabay

שר המשפטים ‏ושר הפנים הירדניים התפטרו היום (ראשון) מהממשלה, לאחר שנתפסו כשהם משתתפים באירוע המוני בניגוד לתקנות הקורונה במדינה.

ראש ממשלת ירדן ביקש משרי הפנים והמשפטים להגיש את התפטרותם בגלל שהפרו את הנחיות הקורונה. על פי הדיווחים, השניים השתתפו בחתונה במסעדה שהיו בה יותר מעשרים אנשים בניגוד להנחיות שם. השרים אכן הגישו את התפטרותם והמלך קיבל אותה.

בתוך כך, במשרד הבריאות הפלסטיני אומרים כי תחלואת הקורונה בגדה מדאיגה מאוד והגל הנוכחי עלול להיות קשה מקודמיו. ראש מחלקת הרפואה המונעת במשרד הבריאות ברמאללה, סאמר אל-אסעד, אמר כי רואים את התחלואה הקשה גם במספר המאומתים, גם באופי התסמינים ובגילאים השונים וגם בתפוסת בתי החולים. חלק מבתי החולים הגיעו למקסימום קיבולת, אמר. מדבריו הביא קשבנו שמעון מיג'אן. כך דווח גל ברגר בכאן 11.

בסוף השבוע זעקו רופאים פלסטינים כי המצב בבתי החולים בגדה הוא קטסטרופלי. מנהל אחד מבתי החולים באזור רמאללה ציין כי המצב מזכיר את איטליה בפרוץ המגיפה.

מוקדי התחלואה ברשות הפלסטינית הם בעיקר מאזור רמאללה דרומה, עבור בכפרי עוטף ירושלים ובאזור בית לחם, וכלה בחברון – העיר הדרומית בגדה. גם בשכם שבצפון השומרון התחלואה גבוהה. סגנית המושל הפלסטיני של שכם אמר היום כי בתי החולים בשכם בתפוסה מלאה ואין מיטות פנויות במחלקות הקורונה השונות. לכאן חדשות נודע כי כ-20% מצוותי הרפואה המוכשרים להפעיל מיטות טיפול נמרץ בגדה נמצאים בבידוד, אם משום שנחשפו לחולה קורונה, אם משום שחלו בעצמם.

ירדן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד