י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להשחית בתי כנסת

ניו ג'רזי: תכנן את 'ליל הבדולח' וצפוי לעונש של עשר שנות מאסר

צעיר אמריקני כבן 19 מניו ג'רזי מואשם בתכנון פיגועים יחד עם ניאו נאצים אחרים | הצעיר תכנן להשחית בתי כנסת ולפגוע בקבוצות מיעוטים שונות, הוא הודה במיוחס לו ונגזר עליו עונש כבד של 10 שנות מאסר 

ניו ג'רזי: תכנן את 'ליל הבדולח' וצפוי לעונש של עשר שנות מאסר
צלב קרס צילום: Pixabay

צעיר בן 19 מניו ג'רזי, שנעצר בנובמבר 2019 בגין תכנון השחתה של שני בתי כנסת בשתי מדינות שונות, צפוי לעונש מאסר כבד בשל תכנון פיגועים יחד עם ניאו נאצים נוספים.

התובע הפדרלי בניו ג'רזי אמר כי ריצ'רד טובין, בן 19 מניו ג'רזי, הודה בקשירת קשר לביצוע פשע, והוא צפוי לעונש של 10 שנות מאסר, גזר דינו ניתן ב-28 ביוני.

טובין הודה כי תיקשר באופן מקוון בספטמבר 2019 עם חברים אחרים בקבוצה ניאו-נאצית, והורה להם להשחית בתי כנסת במישיגן ובוויסקונסין. באותה תקופה הוא אמר לחוקרים כי הוא פתח במבצע "ליל הבדולח", והוא התכוון לבצע את הפיגועים לזכר הפוגרום הקטלני בשנת 1938 כאשר נאצים בזזו ושרפו בתי כנסת בתים וחנויות בבעלות יהודית בגרמניה. טובין אמר לסוכני ה-FBI כי הוא "זעם על כך שראה המוני אנשים שחורים בקניון באדיסון, ניו ג'רזי".

במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בקמדן, ניו ג'רזי, טובין אמר לשופט המחוזי רוברט קוגלר כי הוא עבר טיפול נפשי מאז מעצרו בשנת 2019, "מה שעזר לו לנהל את דחפיו האלימים". הדיון התקיים בוידאו מביתו, שם הוא שוהה במעצר בית עד גזר דינו".

ריצ'רד טובין מואשם כי השתמש ברשת חברתית ניאו-נאצית בשם "הבסיס" כדי למצוא מתנדבים לרסס גרפיטי בחודש ספטמבר 2019 על בתי כנסת במישיגן ובוויסקונסין, כך דיווח האתר Philadelphia Inquirer. הצעיר גם הודה שנסע לקניון בניו ג'רזי עם מצ'טה, ותכנן להשתמש בה כדי להרוג לקוחות שחורים, למרבה המזל תוכניתו לא יצאה אל הפועל. ה-FBI גם האשים את טובין בקשירת קשר עם קבוצת שנאה כנגד זכויותיהם של מיעוטים, כולל יהודים.

הקבוצה שבה טובין היה חבר, מכנה עצמה "ליגת הגנה לבנה" ודוגלת במדינה המאוכלסת רק על ידי אנשים לבנים. חבריה מתאמנים ב"הכנת יום הדין", או בהכנות לסוף העולם, ומשתתפים באימונים צבאיים. סמל הקבוצה מתייחס להפיכה גרמנית כושלת מ-1923 בהנהגת אדולף היטלר.

בתי כנסת עונש מאסר ליל הבדולח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד