ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הצתת האוטובוס בבני ברק

סגן ראש העיר ייצג, והחשוד בהצתה שוחרר למעצר בית

האם הצעיר תושב בני ברק ששוהה מזה כחודש במעצר לאחר שהואשם בהצתת האוטובוס בבני ברק אכן עומד מאחורי המעשה? | היום הורה בית המשפט לשחררו למעצר בית | הצעיר ממשיך לטעון כי שהה באזור לצורך תיעוד המהומות | פרקליטו, עו"ד גדליהו בן שמעון המכהן כסגר"ע ב"ב: "לא אתן שחפים מפשע ישבו יום אחד במעצר"

סגן ראש העיר ייצג, והחשוד בהצתה שוחרר למעצר בית
האוטובוס בוער צילום: ב.ג.

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (שני) לשחרר למעצר בית את מרדכי יעקב בן דוד, צעיר כבן 22 תושב בני ברק, שהואשם בהצתת האוטובוס ברחוב אהרונוביץ' בני ברק במהלך הסגר לפני כחודש. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך התפרעויות בעיר, הבעיר הצעיר משטח קרטון והניחו בוער על מושב נהג האוטובוס שעצרו כמה מהמתפרעים.

בתחילה, יוצג הצעיר על ידי הסנגוריה הציבורית אך לאחרונה החל לייצגו עורך הדין גדליהו בן שמעון, המכהן גם כסגן ראש עיריית בני ברק, יחד עם עו"ד עינת סופר בסרגליק. בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוחלט לשחררו, לאחר ששהה כחודש במעצר - למעצר בית בתנאים מגבילים בבית קרוב משפחתו בדרום הארץ.

האירוע התרחש בערב יום ראשון, י"א בשבט, במהלך יממה של ההתפרעויות שכללו אף ירי באוויר מצד שוטר שחש  לטענתו סכנה לחייו. מאוחר יותר בשעות הערב, החלו להתפרע עשרות צעירים תוך שהם מבעירים פחי אשפה ושורפים חפצים שונים. לפי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר, "כתוצאה מהמעשים, נשרף האוטובוס כליל, חלונות בבנייני המגורים הסמוכים התנפצו כתוצאה מחום האש, תריסים נמסו, ותושבי הבניינים נאלצו להתפנות מבתיהם בשעת לילה מאוחרת". רק בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים.

יממה לאחר התקרית, נעצר החשוד. אלא, שהצעיר הכחיש במהלך חקירותיו במשטרה כל קשר להצתה וטען בפני החוקרים כי הוא שהה בסביבת ההתפרעויות במטרה לתעד אותן. "בכל הפגנה אני מתעד את הבלאגן", אמר החשוד בדיון הארכת מעצרו. "אם אני חס ושלום הייתי עושה משהו, לא הייתי מתעד. אני תיעדתי גם באירוע הזה. רואים בכל המצלמות שאנשים צילמו את מי ששרף. בשום מקום לא רואים אותי". לדבריו, "אני יכול להביא מאה עדים מההפגנה שיעידו שלא עשיתי כלום חוץ מלצלם".

בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי "לאחר ביצוע המעשים, פגש הצעיר כתב בתוכנית טלוויזיה, וסיפר לו כי יחביא את הטלפון בביתו. אך ביקש מהכתב, שבמקרה ויהיו שוטרים במקום ייקח את הטלפון ויאמר כי הוא השייך לו. זאת במטרה, למנוע ממשטרת ישראל לתפוס את הטלפון, אשר מכיל סרטונים המתעדים את ההתפרעויות".

סגר"ע בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון שייצג את הצעיר מסר ל'בחדרי חרדים': "כסגן ראש עיריית בני ברק מגנה בכל תוקף אלימות מכל סוג שהיא. ללא הבדל האם מדובר בנוער, או נוער מתמודד, אך בתפקידי כעו"ד אעשה הכל להגיע לחקר האמת ולא אתן כי חפים מפשע ישבו יום אחד במעצר, אפילו אם הם גרים בעיר בני ברק".

 עו"ד עינת סופר בסרגליק מסרה: "ביהמ"ש קיבל את עתירת ההגנה והורה לשחרר את מרשי לחלופת מעצר כאשר מדובר בהחלטה נכונה ומאוזנת בנסיבות הענין. באשר לתיק העיקרי, מרשי מכחיש את מעורבותו בהצתה. אציין כי חזקת החפות בוודאי עומדת לו בשלב זה. יש לא מעט "חורים" בתיק וכלל הראיות יבחנו עי ביהמ"ש, ולפיכך נעשה כל שנדרש כדי שהאמת תצא לאור".

גדליהו בן שמעון הצתה אוטובוס מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד