י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השר הסעודי קבע

רוצים לעלות לרגל למכה? חייבים להתחסן לקורונה

שר הבריאות הסעודי: כל אדם שרוצה לעלות לרגל למכה לקיים את מצוות החאג' חייב להיות מחוסן נגד קורונה, אחרת הוא לא מקיים את ה'מצווה'

רוצים לעלות לרגל למכה? חייבים להתחסן לקורונה
העיר מכה צילום: Pixabay

משרד הבריאות בממלכה הסעודית קבע אתמול (שני) כי כל אזרח שרוצה לקיים את טקסי החאג' השנה, חייב להתחסן. שר הבריאות תאופיק אלרביה, אמר כי קבלת החיסון לקורונה היא תנאי מרכזי לביצוע טקסי החאג' השנה.

ההחלטה מגיעה לאחר שמדינות רבות בעולם, כולל סעודיה, החלו ליישם לחסן את אזרחיהן ותושביהן, כדי להתמודד עם התפרצות קורונה. מאחר ולסעודיה מגיעים כל שנה מיליונים לרגל החאג', כולל מיליונים מתוך סעודיה עצמה, הודיע שר הבריאות הסעודי כי "מי שלא יתחסן, לא יגיע למכה, אלא אם הוא מחוסן, אחרת הוא לא קיים את מצוות החאג', החיסון הוא חובה".

שר הבריאות קרא "להיערך מוקדם לכוח האדם הנדרש להפעלת מתקני הבריאות במכה, האתרים הקדושים, ונקודות הכניסה לעולי רגל לעונת החאג'. שר הבריאות הסעודי הנחה על הקמת ועדת חיסון קורונה למשתתפים בעונת החאג'.

ההחלטה מגיעה לאחר שמנהל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, מייקל ראיין, אמר כי זה "לא מציאותי להאמין שנחסל את הנגיף הזה עד סוף השנה, אבל אני חושב שאנחנו יכולים לסיים את המגיפה אם נהיה חכמים, נוכל למנוע אשפוזים, מקרי מוות וטרגדיות הקשורים למגיפה הזו".

מכה סעודיה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד