ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מסוכן למחלימים

שלושה מקרים של הזן הניו יורקי אותרו בישראל

החשש התגשם, שלושה מקרים של המוטציה הניו יורקית של הקורונה אותרו היום בישראל. הזן החדש של הנגיף עוקף את המערכת החיסונית ואף עשוי להדביק גם מחלימים | משרד הבריאות: עוד שני זנים אותרו בישראל שכעת נחקרים

שלושה מקרים של הזן הניו יורקי אותרו בישראל
נגיף הקורונה צילום: pixabay

החשש התגשם: שלושה מקרי הדבקה ראשונים של הוריאנט הניו יורקי אותרו בישראל - כך דווח בחדשות 13. הוריאנט הניו יורקי חדש יחסית ועדיין לא מוכר, ולפי הפרסומים הוא עוקף את המערכת החיסונית ואף עשוי להדביק גם מחלימים.

באתר איגוד רופאי בריאות הציבור הסבירו כי "שני מחקרים נפרדים שנעשו בארה"ב זיהו את הוריאנט החדש שמתפשט בעוד אזורים בצפון-מזרח ארה"ב, בסמוך לניו יורק. תת הזן הזה מסומן B.1.526 שמסמן את מיקום המוטציה. המוטציה שהתגלתה בתת זן זה דומה למוטציה המאפיינת את הוריאנט הדרום אפריקאי שגם הוא גילה עמידות מסוימת מפני חלק מתרכיבי החיסון הנמצאים כבר בשימוש".

במאמר בן 19 עמודים שפורסם באתר המוקדש למחקרים שטרם עברו ביקורת-עמיתים, Biorxiv, ציינו הצוותים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק וכן מ"קל-טק" בפסדנה, קליפורניה, כי "ראינו עלייה עקבית בשיעור הימצאותו בדגימות מסוף דצמבר 2020 ועד אמצע פברואר 2021 כאשר בשבועיים האחרונים השיעור הזה הגיע ל-12.7% שיש בו בגדר אות אזעקה".

"הדאגה המרכזית ממוטציה הזאת היא השפעתה על חלבוני מעטפת הנגיף שלפי הערכות מאפשרת לו לחמוק באופן חלקי מהשפעתם של חלק מהחיסונים", ציינו החוקרים והדגישו כי למרות האפשרות של פגיעה מסוימת ביעילות החיסונים, המחקרים מראים כי החיסונים עדיין צפויים לנטרל את הנגיפים גם מתת הזן הזה כמו מתת הזן הדרום אפריקאי והבריטי, כדי לספק הגנה מפני מחלה קשה.

ממשרד הבריאות נמסר בנוגע לוריאנט הניו יורקי בישראל: "במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותרו באמצעות תהליך ריצוף, 3 מקרים עם הוריאנט הניו יורקי, כולם בני משפחה אחת. הזן הניו יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק ארה"ב.

בנוסף, אותרו 2 מקרים, בתהליך ריצוף של הוריאנט 1.525, שמקורו באפריקה ומצוי בריצופים באנגליה, ארה"ב ניגריה וירדן.

משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".

בתוך כך, באמ"ן מזהירים כי "זן חדש של הנגיף מניו יורק מתפשט במהירות ונראית שם הדבקה חוזרת של מחלימים. לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה בין ישראל לניו יורק, קיים סיכון לכניסת הזן לישראל ומומלץ לפעול לצמצומו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד