כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עדיין לא מאחורינו

ארגון הבריאות העולמי: "לא מציאותי שמגפת הקורונה תסתיים השנה"

מנהל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי אומר כי גם עד סוף השנה הזו מגפת הקורונה לא תהיה מאחורינו. "אם נהיה חכמים, נוכל לסיים עם אשפוזים ועם מקרי המוות והטרגדיה הקשורים למגפה זו עד סוף השנה"

ארגון הבריאות העולמי: "לא מציאותי שמגפת הקורונה תסתיים השנה"
מחלקת קורונה באסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם חשבנו שמבצע החיסונים בעולם יוביל לחזרה לחיים כפי שהכרנו קודם המגפה, מגיע גורם בכיר בארגון הבריאות העולמי ומזהיר כי זה "מוקדם ולא מציאותי לחשוב שהמגיפה עשויה להסתיים עד סוף השנה".

ד"ר מייקל רייאן, מנהל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, אמר כי המיקוד היחיד בעולם כרגע צריך להיות על מאבק בנגיף ככל האפשר. הוא הוסיף כי הגעת החיסונים יכולה לפחות לסייע להפחתה דרמטית של אשפוזים ומקרי מוות. "אם נהיה חכמים, נוכל לסיים עם אשפוזים ועם מקרי המוות והטרגדיה הקשורים למגפה זו עד סוף השנה", אמר רייאן בתדרוך לעיתונאים ביום שלישי.

לדבריו, ארגון הבריאות העולמי מעודד מהנתונים המראים שהחיסונים עוזרים לבלום את התפשטות הנגיף. "אם חיסונים מתחילים להשפיע לא רק על מוות ולא רק על אשפוז, אלא יש להם השפעה משמעותית על דינמיקת ההעברה ועל הסיכון להעברה, אז אני מאמין שאנחנו לקראת שליטה במגיפה הזו", אמר רייאן.

עם זאת, רייאן הזהיר "מפני שאננות" ואמר כי שום דבר לא מובטח במגפה המתפתחת, ואנחנו עדיין לא לקראת סיום המגיפה". מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, שנשא דברים באותו תדרוך עיתונאי, אמר כי הוא מצטער לשמוע שצעירים ובריאים בכמה מדינות מתחסנים נגד נגיף הקורונה לפני עובדי בריאות שנמצאים בסיכון במדינות מתפתחות.

אך ארגון הבריאות העולמי הפסיק לבקר מדינות שעוברות לחסן אוכלוסיות צעירות ובריאות יותר במקום לתרום את החיסונים שלהן למדינות שטרם הצליחו להגן על האנשים הפגיעים ביותר שלהן, כמו זקנים ועובדי מערכת הבריאות, "איננו יכולים לומר למדינות בודדות מה לעשות," אמר ד"ר ברוס איילוורד, יועץ בכיר של ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד