ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעל מיליון ש"ח

לוחמים תובעים את ארגון השמאל: "5 גרסאות להרג זקן בצוק איתן"

תביעת ענק על סך מעל מיליון ש"ח הוגשה נגד ארגון 'שוברים שתיקה', בגין הכפשות שפרסם נגד חיילי צה"ל שלחמו במבצע 'צוק איתן' | על פי התביעה, 'שוברים שתיקה' פרסם לא פחות מחמש גרסאות שונות לאירוע בו נהרג זקן פלשתיני בזמן הלחימה בעזה, כולל טענה כי נקבר חי ועוד, אשר כולן חוטאות למה שהתרחש בפועל | גלעד אך, מנכ"ל עד כאן שביצע את התחקיר שהוביל לתביעה: "שוברים שתיקה יצטרכו לתת הסברים בבית המשפט, ולפצות את הלוחמים על הנזק שנגרם להם ולכולנו"

לוחמים תובעים את ארגון השמאל: "5 גרסאות להרג זקן בצוק איתן"
סיור שוברים שתיקה בחברון צילום: פלאש90

ארגון עד כאן יחד עם שלושה לוחמי צה"ל שלחמו במבצע 'צוק איתן' הגישו היום (שלישי) תביעת ענק נגד ארגון שוברים שתיקה, בגין פרסום עדויות, לטענתם שקריות, בארץ ובעולם על פעולות צה"ל בזמן מבצע 'צוק איתן', בהן נטען כי הלוחמים ביצעו פשעי מלחמה כגון וידוא הריגה לזקן פלסטיני, קבירתו בעודו חי ועדויות נוספות. בעקבות הפרסומים נחקרו הלוחמים ע"י המשטרה הצבאית ונפתחו כנגדם תיקים פליליים, ולאחר חקירה הובהר כי מדובר בשקרים וכל התיקים נסגרו. כעת תובעים הלוחמים את שוברים שתיקה בסכום של למעלה ממיליון ש"ח בגין הפגיעה שנגרמה להם בעקבות העדויות. התביעה מצטרפת לתביעה דומה שהוגשה לאחרונה בידי לוחמי שריון כנגד שוברים שתיקה, על עדויות כנגדם גם ממבצע 'צוק איתן'.

בכתב התביעה, אותו הגישו עו"ד מיכאל דבורין ועו"ד צור פלק יועמ"ש ארגון 'עד כאן', תוארו העדויות של שוברים שתיקה "שכל אחת מהן הינה יותר שקרית וזדונית מקודמתה", כעלילת דם שפורסמה בכוונת זדון על מנת לפגוע בשמם הטוב של החיילים, צה"ל ומדינת ישראל. עוד נכתב כי המניע שעומד מאחורי "עלילת הדם קרת הרוח.. הינו פשוט וברור. כסף". ארגון עד כאן חקר וגילה כי שוברים שתיקה מקבלים תרומות עבור 'איסוף עדויות', וכי לאחר פרסום העדויות ממבצע 'צוק איתן' סכום התרומות שמקבל הארגון הכפיל את עצמו. "נתבעת 1 (ש"ש) הפכה למכונה משומנת של מערכת לאיסוף עדויות מחיילי צה"ל שתפקידן להשחיר את פניהם של לוחמי צה"ל ושל מדינת ישראל ברחבי העולם" נכתב בתביעה.

בתביעה צוין גם כי הפרסומים השקריים של שוברים שתיקה, אשר מייחסים לחיילים הרג זקן פלסטיני חף מפשע להנאתם תוך וידוא הריגתו או לחלופין קבירתו חי, מכילים אמירות לשון הרע מבזות ומשפילות. "הפרסומים נועדו לפגוע ופורסמו בכוונת זדון, כך נלמד מהאינטנסיביות, מהתוכן ומכך שלא תוקנו לאחר שהתגלה הסרט שפורסם". לאור הדברים מבקשים החיילים וארגון עד כאן משוברים שתיקה לשלם סך של 1,200,000 ש"ח לתובעים, לפרסם תיקון או הכחשה אשר ינקו את שמם של החיילים וימחקו את הפרסומים שעדיין עומדים.

האירוע המרכזי העומד במרכז התביעה, התרחש לאחר שזקן פלשתיני ממולכד התקרב לכוח צה"ל, ועל החיילים בגזרות השונות ניתנה הוראה להיזהר מזקנים 'תמימים' העלולים לפגוע בכוחות. סמוך לאחר אירוע הזקן הממולכד ופקודת האזהרה, זיהו חיילים מגדוד 50 של הנח"ל, שישבו ב'בית המג"ד' בתוך בית חאנון, זקן פלשתיני הקרב אליהם. הכוח החל בנוהל מעצר חשוד, שכלל יריות אזהרה באוויר, אזהרות לבל יתקרב לבית ויריות לכיוון רגליו, אולם לאחר שהזקן המשיך להתקדם לעבר המבנה "בלית ברירה הורה מפקד הכוח לבצע ירי נוסף לעבר הפלסטיני, כשהלה התקרב ממש עד פתח הבית".

לאחר שנוטרל הזקן ניגש מפקד הכוח תוך סיכון חייו לבודקו ולוודא כי אין עליו מטען או אמצעי לחימה. חובש שהיה בכוח החל בטיפול בזקן, עד שהגיע רופא שקבע את מותו. לאחר מכן עטפו החיילים את גופתו, ופרטי הזקן הועברו לחמ"ל הגדוד לצרכי זיהוי ותחקיר, ורק לאחר שהובהר כי איש לא יבוא לקבור את המת, החליט מפקד הכוח לקוברו בצורה מכובדת. דחפור D9 סייע בחפירת הקבר, ולאחר הקבורה דאג המפקד לסמן את מקום קבורת הזקן באמצעות שלט.

אולם, בחוברת העדויות ממבצע 'צוק איתן' שפרסם ארגון שוברים שתיקה ובפלטפורמות נוספות פורסמו עדויות שקריות המתיימרות לתאר את האירוע. העדויות נמסרו על ידי חיילים שהיו עדים רק לחלקים מהאירוע, או עדויות שמיעה. שוברים שתיקה פרסמו לא פחות מחמש גרסאות שונות לאירוע, הסותרות זו את זו וחוטאות כולן לאמת. כל זאת למרות שאותר סרטון וידאו אשר צולם במהלך האירוע מצלמת הקסדה של אחד החיילים שנכחו במקום, וחלקים ממנו פורסמו.

בין הגרסאות היו טענות כי הפלסטיני נורה ללא נוהל מעצר חשוד, כי שום איש צוות רפואי של צה"ל לא רצה לטפל בו, כי הכוח לא בדק אם הזקן ממולכד או לא ולבסוף קברו את הזקן חי באמצעות דחפור D9. בגרסה נוספת נטען כי חייל ירה בזקן הפלסטיני ופגע בו כשהיה רחוק מהמבנה, ולאחר מכן ביצע וידוא הריגה בהוראת מפקדו למרות שהזקן כבר לא היווה סכנה לכוח.

בעקבות פרסום העדויות נחקרו החיילים התובעים על ידי המשטרה הצבאית כאילו ביצעו פשעי מלחמה, ונאלצו להגן על שמם הטוב ולקוות שהאמת תצא לאור. ואכן לאחר חקירה נסגרו התיקים בנושא, אולם הדברים כבר פורסמו בעשרות כלי תקשורת מובילים בארץ ובעולם. בין היתר מדובר בעדויות טקסט באתר שוברים שתיקה, עדויות בחשבון היוטיוב של הארגון, עדויות בחוברת 'כך נלחמנו בעזה' על מבצע 'צוק איתן', הקראת עדות באירוע מאורגן, פרסומים בפייסבוק ובטוויטר, בתכנית הבוקר של ערוץ 2, בהודעה לעיתונות מטעם הארגון ועוד.

עו"ד מיכאל דבורין, אשר נשכר ע"י ארגון 'עד כאן' ומייצג את התובעים מסר כי "מדובר באחת מתביעות לשון הרע החשובות והמוצדקות ביותר אשר הוגשו בשנים האחרונות. במשך שנים עסוקים ארגון שוברים שתיקה ובכיריו בהשמצת חיילי צה"ל ובהפיכתם, על לא עוול בכפם, לפושעי מלחמה. ארגון זה אינו מסתפק בהוצאת דיבה על חיילינו בגבולות מדינת ישראל, אלא עושה זאת תחת כל עץ רענן ובכל פינה על הגלובוס.

בתביעה דנן מצליחים התובעים להפריך את אחת מעלילות הדם החמורות ביותר כנגד צה"ל וחייליו, וכנגדם באופן אישי, לפיה חיסלו חיילי צה"ל זקן חף מפשע במהלך מבצע 'צוק איתן' ואף קברו אותו חי באמצעות דחפור. בעבודת נמלים מאומצת ובאיסוף פיסת מידע אחר פיסת מידע בעזרת ארגון עד כאן, הצליחו התובעים להוכיח חד משמעית כי מדובר בבדיה נוראית אשר רקח ארגון שוברים שתיקה כנגד צה"ל כולו. על שוברים שתיקה ומנהליו לשלם בגין הוצאת לשון הרע החמורה שביצעו".

גלעד אך מנכ"ל ארגון 'עד כאן', הארגון שחשף את הפגמים והשקרים בעדויות שוברים שתיקה, ומיוזמי התביעה מסר "מלבד הפגיעה האנושה בתדמית צה"ל וישראל בארץ ובעולם, נפגעו פה לוחמים, חיילים שחזרו ממלחמה לאחר שחירפו נפשם למען כולנו, ומצאו עצמם בחדרי חקירות על לא פחות מפשעי מלחמה. הם נחקרו על וידוא הריגה, על קבירת אדם חי, דברים שלא היו ולא נבראו. והכל למען המטרה "המקודשת" - פגיעה במדינת ישראל בזירה הבינלאומית. שוברים שתיקה יצטרכו לתת הסברים בבית המשפט, ולפצות את הלוחמים על הנזק שנגרם להם ולכולנו."

שוברים שתיקה עד כאן רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד