י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא יוגש כתב אישום

מסתמן: החשוד בדריסה בירושלים ישוחרר ממעצר

יומיים לאחר אירוע הדריסה הקטלני ברחוב החומה השלישית בירושלים, בה נהרג איתמר בן אבו ז"ל, מסתמן כי הנהג הערבי ישוחרר עוד הערב ולא יוגש נגדו כתב אישום

מסתמן: החשוד בדריסה בירושלים ישוחרר ממעצר
זירת הדריסה בי-ם צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

איברהים חמד, נהג ההסעות החשוד בדריסתו למוות של איתמר בן אבו, במוצאי פורים המשולש בירושלים, צפוי ככל הנראה להשתחרר כבר הערב (שלישי) ממעצר, זאת לאחר שאמש בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים. חמד טען בחקירותיו כי צעירים ניסו לבצע בו לינץ' בגלל היותו ערבי, ובמהלך ניסיון ההימלטות הוא דרס למוות את בן אבו ז"ל.

במהלך הדיון אמש בבית המשפט הודה נציג המשטרה כי חמד נקלע למהומה, והייתה התנפלות על רכבו, אך יחד עם זאת הדגישו במשטרה כי הוא נמלט מהזירה לאחר הדריסה. על פי דיווח של משה נוסבאום ב'חדשות 12', הפרקליטות החליטה שלא לבקש להאריך שוב את מעצרו של הנהג, וייתכן שהוא אף ישוחרר כבר הערב. לפי הדיווח, מסתמן כי לא יוגש נגדו כתב אישום.

כזכור, האירוע התרחש ביום ראשון, שושן פורים ברחוב החומה השלישית פינת שבטי ישראל בירושלים. קדמה לתאונה הפרת סדר במהלכה עשרות נערי שוליים יידו אבנים ותקפו נהגים שחלפו באזור ונחשדו כערבים. נהג ההסעות, איברהים חמד, שהיה מעורב בתאונה נמלט ונתפס לאחר זמן קצר. מייד לאחר מכן הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה. על פי תיעוד מהזירה, נהג ההסעות הותקף ונעשה ניסיון לגרום נזק לרכבו.

חמד עצמו טען אמש במהלך הדיון כי הותקף על ידי עשרות בני אדם וניסה להימלט לפני שייפגע. לטענתו, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש. "במקום לבוא לבית המשפט עם חשודים להארכת מעצר, אנחנו מגיעים לבית המשפט כדי להאריך את מעצרו של הקורבן", אמר עורך דינו. "אדם שהגיע למקום עבודתו ועבר לינץ' מטורף".

"כמעט הרגו אותו בתוך הרכב, והמשטרה מחליטה לעצור רק אותו", הוסיפו עורכי הדין, המשטרה גם לחצה על בית החולים לשחרר אותו. אף אחת מהפעולות של המשטרה לא מתייחסת לחשודים". כאמור, מעצרו של חמד הוארך אמש בשלושה ימים, אך הערב הוא כבר צפוי להשתחרר. השופט אלעד לנג ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד.

תאונת דריסה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד