י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עבודה בעיניים

רבאייס, תפסיקו לשקר // דעה

לנוכח פסיקת בג"ץ המכירה ברפורמים יוצא הרב יחזקאל מוסקוביץ שמשרת כציר מטעם מפלגת 'ארץ הקודש' בהסתדרות הציונית, במתקפה חריפה על המגמות החמורות ברחוב הישראלי ועל ההכרה בטרולים הרפורמים המייצרים פיייק ניוז בכמויות מסחריות

רבאייס, תפסיקו לשקר // דעה
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שנים רבות של נסיונות כושלים, הצליחו אנשי התנועות הליברליות להשיג דריסת רגל בזירה הפוליטית הישראלית. הצבתו של ראביי גלעד קריב במיקום ריאלי ברשימת העבודה לכנסת, מהווה לכאורה הצלחה מהותית עבור התנועות הללו שכבר שנים רבות מבקשות לעצמן מקום בזירת ההשפעה הציבורית הישראלית.

למרות הרעש הגדול שהרפורמים מייצרים על ידי הגשת עתירות שונות לבית המשפט כמו העתירה בנושא הגיור הרפורמי, ולמרות מראית העין על הצלחתו הפוליטית של "רבאיי קריב", חשוב לשים לב כי לא לחינם נסיונותיו הקודמים  להתמודד בפריימריז נחלו כשלון חרוץ. התנועות הליברליות, ובראשן התנועה הרפורמית, אינן מייצגות איזשהו כח פוליטי אמיתי שיכול להביא לבחירתו של נציג מטעמם בזירה הפוליטית. לתנועות הללו אין ציבור אמיתי שדבק בדרך שהם מציעים, והקהילות שפועלות תחת חסותן לא באמת מתפקדות במבנה קהילתי שמהווה מרכז חיים עבור ציבור כלשהוא. במקרה הטוב, הן מהוות פתרון נח לעריכת בר מצווה וכדומה עבור משפחות שמתקשות לעמוד בסטנדרטים הנהוגים בבתי הכנסת הוותיקים.

אז כיצד בכל זאת הוא הצליח להיבחר?! פשוט מאוד.

פריימריז הבזק שהתקיימו תוך מספר ימים לאחר בחירתה של מירב מיכאלי לתפקיד יו"ר המפלגה, נערכו בצלמה ובדמותה. אנשיה של מיכאלי הם אלו שהניעו את הרוח שהביאה מתפקדים חדשים למפלגה, והניעה אותם בהתלהבות אל הקלפי.

הבשורה אותה נושאת מיכאלי היא בשורה של קריאת תיגר מטורללת על כל מסגרת אנושית נורמטיבית שקיימת בעולמנו: קריאת תיגר מופקרת על המסגרת המשפחתית, קריאת תיגר על קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית שצריכה להגן על עצמה, קריאת תיגר על זכרון השואה, ועוד קריאות הזויות שאין מקום לצטט אותן בבימה נכבדת זו.

ברוח זו, הצליח גם רבאיי קריב להיבחר בפריימריז. רח"ל, הקול שלו – כמו גם כל הפעילות של התנועות הרפורמיות - מהווה קריאת תיגר גם כנגד מסורת ישראל הנהוגה מדורי דורות ושומרת על ייחודו של העם היהודי. כאשר הטרלול מרים ראש ומחפש מקום להתבטאות, לפתע הסחורה הרפורמית הופכת למבוקשת ורבאיי קריב נהיה מועמד מוביל בפריימריז. יש להם מועמדת אחת שקוראת תיגר על התא המשפחתי. מועמדת שניה שקוראת תיגר על זכרון השואה וחללי מערכות ישראל. והנה נמצא המועמד השלישי שקורא תיגר על מסורת ישראל.  זו הסיבה היחידה לכך שלפתע הוא הצליח להיבחר בפריימריז: אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. שותף בכיר במפלגת הטרלול.

תכלס, פוליטיקה היא עדיין פוליטיקה, ולמרות העובדה שקריב לא מייצג כח פוליטי אמיתי, אט אט בחירתו מצליחה לסחוף ריקושטים שונים שמתעופפים בחלל הזירה הפוליטית. אני מניח שככל הנראה לאחר שהוא יבחר לכנסת, הוא יחפש כל הזדמנות בכדי לעורר פרובוקציות זולות שיבטאו את קריאת התיגר שבשמה הוא נבחר.

מצב כזה לאורך זמן, יהווה אתגר לא פשוט עבור ידידיי נציגי הציבור הדתי והחרדי. אינני מתיימר לייעץ להם כיצד להתמודד עימו. סוד גלוי הוא כי מדובר בשיטה שמטרתה לעשות הכל על מנת לקבל יחס והכרה. טרול קלאסי: תתייחסו אליו - הוא השיג את שלו. לא תתייחסו אליו - הוא ימשיך ביתר שאת. תכלס, בעיה.

גלעד קריב\\צילום: פלאש 90

למרות שאינני מתיימר לפתור את הבעיה, אני מבקש להדגיש בפני הציבור עובדה שאסור לשכוח: הרבה לפני שהרפורמים מנסים לקעקע את מסורת ישראל, הם לא בוחלים מלעשות שימוש בכל טכניקה של פייק. הם כמעט לא מייצגים אף אחד, וכל תכליתם היא לפעול באמצעות עתירות והצעות קנטרניות שמטרתן לעורר פרובוקציות שיסתירו את המציאות הפשוטה: הרפורמים זה מוצר שאין לו שום ביקוש. זכות הקיום שלהם בזירה הציבורית היא אך ורק כשותפים למפלגת טרלול עונתית. הא ותו לא.

לפני מספר שנים הייתי שותף לייסוד מפלגת ארץ הקודש, מפלגה חרדית אמריקאית שהתמודדה (בתמיכת רבני ארה"ב) בבחירות האחרונות להסתדרות הציונית, וזכתה בהישג מרשים כאשר הפכה למפלגה השלישית בגודלה בקרב הקהל היהודי בארה"ב. המטרה בהקמת המפלגה היתה לייצג את הזרם המרכזי של יהדות התפוצות, אל מול ההשתלטות של הרפורמים על כל ערוצי הקשר של מדינת ישראל עם הקהילות היהודיות בתפוצות, תוך יצירת מצג שווא על כך שכביכול מרבית יהודי העולם שתומכים במדינת ישראל משתייכים לזרם הרפורמי.

מפלגת ארץ הקודש, שאני משמש כציר מטעמה, מייצגת את יהדות ארה"ב וחרתה על דגלה את המסר שיש בתפוצות קהל יהודי עצום שומר מסורת ישראל, נאמן לתורת ישראל שהשתמרה בטהרתה במשך אלפיים שנות גלות. הקהל הזה אוהד את מדינת ישראל, גאה בה, וחפץ בפיתוחה ושגשוגה. מטרתה של סיעת ארץ הקודש היא להביא את קולו של הקהל הזה, ולהוות משקל נגד לעמדת הרפורמים שמתיימרים לייצג את מרבית בני יהדות התפוצות.

והנה הפייק הראשון שאנשי התנועה הרפורמית מפיצים בבמות שונות: לסיעת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית יש קשר לסיעת יהדות התורה בכנסת ישראל. בכך הם מבקשים לייצר לעצמם לגיטמציה לשיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות בקואליציה ובממשלה. אבל האמת היא שהטענה הזו היא דוגמה מצויינת לשיטה של זריית חול בעיני הציבור. פייק ניוז קלאסי.

אל תטעו, הרפורמים יודעים היטב שהם משקרים כאשר הם חוזרים שוב ושוב על האמירה לפיה אנחנו מהווים חלק מסיעת יהדות התורה. הם יודעים שעל פי תקנון הצ"ע, אילו ארץ הקודש היתה מייצגת את סיעת יהדות התורה או לכל הפחות היה איזשהו סידור רישמי ביניהם, אזי כוחה הפוליטי בתוך מוסדות הצ"ע היה כפול ומכופל וכוחם של הרפורמים היה נחלש משמעותית. אבל ממש כמו המצג השקרי שהם מנסים לייצר על כך שהם מייצגים את מרבית יהדות התפוצות שמשתייכת לאגף הליברלי של המפה, כך גם בארץ הם חוזרים השכם והערב על הטענות הבדויות מליבם ונהנים מחוסר מוטיבציה של אי מי להפריך את טענותיהם שחסרות כל בסיס. השקר הגס הזה היה יכול להכעיס, אבל כנראה שכשכל הייצוג שלהם הוא פייק, אז גם אין להם בעיה לשקר בריש גלי.

תרבות הפייק הזו איננה חדשה. המציאות היא שיש להם יותר מארבעים שנות ניסיון, אני מכיר זאת באופן אישי. הם ירדו לחיי סבא שלי ארווינג מוסקוביץ ז"ל שפעילותו לגאולת אדמות בירושלים לא היה לרוחם, ובריש גלי עדין יורדים לחיי המתפללים בכותל וכבר שנים מנסים לקדם את "מתווה הכותל" בכל כוחם. זאת על אף שכל מי שיבקר ברחבת הכותל הדרומי אותה הם מכנים "עזרת ישראל" יכול להיווכח שהיא נותרת ריקה לחלוטין במשך מרבית ימות השנה.  הודאת בעל דין כמאה עדים דמי כאשר באתר התנועה הרפורמית עצמה, הם מציעים לאלו שחפצים לחגוג בר מצווה במקום לתאם עימם מראש כדי שהם ידאגו לו למנין מתפללים במקום. מישהו יכול להעלות על דעתו אפשרות שברחבת הכותל המערבי בשתיים בלילה יהיו חסרים אנשים להשלים מנין ? אבל הם עותרים לבית המשפט בטענה לשיוויון. פייק. אין זו אלא פרובוקציה עלובה.

כך זה גם בכל זירה שבה הם מנסים להשיג דריסת רגל (אגב. מבהיל לגלות בכמה זירות הם מנסים לפעול ולהשפיע על דמותה של המדינה). הם כביכול מגיעים בשם ציבור ענק שמבקש הכרה ושואף לשיוויון. אבל האמת היא שהקהילה הרפורמית בישראל והעתירות השונות שהן מגישות חדשים לבקרים, מבוססת על בלון ענק שמנופח בתקציבי יח"צ שמנים שמטרתם ליצור את הרושם כביכול יש ביקוש לדרך אותה הם מייצגים. ולכן מוטל עלי החיוב להודיע חד משמעית שבכל הזירות הללו צו השעה להקהות את שיניהם ולומר בקול גדול: אתם לא מייצגים ולא מדברים בשם אף אחד, חוץ מזרמים ליברלים פרוגרסיבים בארה"ב ששונאים את תורת ישראל ויושבי ארצו ותו לא. 

הרב יחזקאל מוסקוביץ הינו רב ואיש עסקים אמריקאי שמשרת כציר מטעם מפלגת ארץ הקודש ויושב ראש שומרי הכותל וחובבי ציון - התנועה לשימור מורשת יהודית  בארה"ב

 

רפורמים בג"ץ גלעד קריב מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד