י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא מדינה נורמלית"

המפקד הוקלט: "המעצרים המנהליים - סמכויות של סטאלין"

אלוף פיקוד מרכז מתייחס לצווים המנהליים שניתנים לנערי גבעות ביו"ש וטוען כי "הסמכויות שנתונות בידיי - באזור של סטאלין, זה לא מדינה נורמלית". כך נחשף הערב בהקלטה בה הוא נשמע אומר את הדברים | דובר צה"ל: "הדברים מובאים בצורה חלקית והוצאו מהקשרם"

המפקד הוקלט: "המעצרים המנהליים - סמכויות של סטאלין"
האלוף תמיר ידעי צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי, הודה במהלך כינוס שעבר בסוגיית נוער הגבעות - שעלתה לכותרות בתקופה האחרונה בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק - כי הסמכויות הנתונות בידיו לבצע מעצרים מנהליים כנגד פעילי ימין, הן "לא נורמליות".

בהקלטות שפרסמה הערב (שלישי) לראשונה כתבת 'כאן 11' בשטחים כרמל דנגור, נשמע תמיר ידעי כשהוא מתייחס לסמכויות שהוקנו לצה"ל באזור יהודה ושומרון. "הסמכויות הנתונות בידי - באזור של סטלין. זו לא מדינה נורמלית", הוא נשמע אומר. הדברים, יש לציין, זהים לטענות שמביעים אנשי הימין באשר להתנהלות של צה"ל.

בתקופה האחרונה חלה עלייה בתקריות בין כוחות הביטחון ביהודה ושומרון לבין נערי הגבעות, זאת בצל מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. בהקלטות שהובאו ב'כאן 11' אמר ידעי לנוכחים בכינוס כי "מותו של סנדק הוא כישלון של כולנו"

"מתוקף תפקידי אני חותם מפעם לפעם, משבוע לשבוע על צווים מנהלים (שמטרתם בעיקר להרחיק פעילי ימין מאזור יהודה ושומרון)". הוא נשמע אומר. "בגדול", הודה ידעי, "אני חותם על תעודת הגמר 'נכשל' של כל המערכת. לו היינו מצליחים בתפקידנו, לא היו מגיעים אליי. הסמכויות והכוח שנתון או שנתנו בידיי הוא באזור של סטאלין. זה לא מדינה נורמלית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הדברים, שנאמרו במפגש סגור של הגורמים הפועלים בנושא נוער הגבעות, מובאים בצורה חלקית והוצאו מהקשרם. הכנס עסק בחשיבות העבודה המשותפת בין כל הגופים לטובת רווחת כל תושבי הגזרה".

"האלוף ציין כי על אף שיש חשיבות לצווים ולפעילות בפן האכיפתי במקרים בהם נדרש לפעול, יש לפעול לצד זאת באמצעים נוספים (חינוכיים ועוד) בשיתוף פעולה של כלל הגופים הרלוונטיים בטיפול בחלק מהמקרים. בחירת המילים באשר למטאפורה יכולה הייתה להעשות טוב יותר ואנו מצרים על כך", לשון התגובה.

צו מנהלי מעצר מנהלי תמיר ידעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד