ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מזכרת ייחודית

כיפות "עשרת הדיברות" נתפרות ונמכרות בבחריין

הקהילה היהודית בבחריין הגתה רעיון מיוחד למזכרת עבור המבקרים היהודיים ותפרו כיפת 'עשרת הדיברות' שנקראה בשם זה על שם בית הכנסת במנאמה שבבחריין

כיפות "עשרת הדיברות" נתפרות ונמכרות בבחריין
כיפת עשרת הדברות צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בבחריין החלה לשווק כיפות מיוחדות עם הכיתוב "כיפת עשרת הדיברות" לכל מי שמגיע לבקר במקום ורוצה לקחת איתו מזכרת מהמקום, עכשיו יהיה אפשר להביא הביתה מזכרת צבעונית יהודית.

"במהלך החודשים האחרונים חווינו זרם של תיירים יהודים שמגיעים לבחריין ורוצים לבקר בבית הכנסת שלנו (העתיק ביותר במפרץ) ובבית הקברות היהודי (הפעיל היחיד במפרץ) והעניין הזה עוד עלה מאז הקמת 'איגוד הקהילות היהודיות במפרץ' בחודש שעבר", כך אמרה ל''בחדרי חרדים', השגרירה היהודיה של בחריין, הודה נונו. "כשהם באים לבקר, הם לעיתים קרובות מחפשים מזכרת כדי לזכור את תקופתם כאן, בת דודתי היידי נונו עיצבה את הכיפות האלה לזכרה של אמא שלה המנוחה ע"ה".

לגבי כיפת "בית עשרת הדיברות", אומרים אנשי הקהילה כי הכיפות "בית עשר הדיברות" נכתב על הכיפות בגלל שזה שם של בית הכנסת במנאמה (בחריין). אז אם טסתם לבחריין ואתם רוצים לקחת משם מזכרת יהודית צבעונית, תוכלו לפנות לחברת הקהילה היידי נונו בדוא"ל [email protected]

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני שלושה שבועות, החיים היהודיים ממשיכים לפרוח ולצמוח במדינות המפרץ, הקהילות היהודיות המקומיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות התכנסו להקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC). ה-AGJC היא רשת של הקהילות היהודיות ממדינות המפרץ לשיתוף פעולה במפרץ בכל הנוגע לחיים היהודיים באזור.

אמנם כל קהילה עצמאית, אך הם חולקים מטרה וחזון משותפים: שהחיים היהודיים במדינות הללו יפרחו לרווחת התושבים והמבקרים כאחד. גם במדינות כמו סעודיה, קטאר, וכווית, ישנם המון יהודים מאירופה וארה"ב שעובדים במדינות הללו, ונמצאים שם תקופה ארוכה.

עשרת הדברות בחריין כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד