ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"גאולת הלוי"

בין כותלי הכלא: יגאל עמיר עם ספר חדש על פרשיות השבוע

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין שמרצה עונש מאסר עולם, יגאל עמיר מוציא בימים האחרונים ספר פירושים חדש שכתב | את הספר החדש ניתן להשיג באתר ייעודי הקורא לשחרורו של עמיר

בין כותלי הכלא: יגאל עמיר עם ספר חדש על פרשיות השבוע
יגאל עמיר צילום: פלאש 90

יגאל עמיר - מי שהורשע ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, כתב ספר חידושי תורה על חומש בראשית וחומש שמות, תחת השם "גאולת הלוי - פרוש פרשות התורה".

אשתו של עמיר, לריסה טרומבובלר מפרסמת את חידושי התורה שלו מזה תקופה ארוכה בחשבון הפייסבוק שלה, והספר שיצא מפורסם באתר ייעודי הקורא לשחרורו של עמיר.

כזכור, לפני כחודשיים דווח כי הוא שכר את שירותיו של עו"ד יורם שפטל כדי שיעתור עבורו לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק שחוקקה הכנסת בשנת 2001 ומונע דיון בשחרורו.

בשנת 2001 חוקק "חוק יגאל עמיר" הקובע כי ועדת השחרורים לא יכולה להמליץ לנשיא על חנינה או על קיצור עונשו של מי שהורשע ברצח ראש ממשלה ממניע פוליטי-אידיאולוגי. החוק כמובן חוקק בעבורו שכן זהו המקרה היחידי של רצח ראש ממשלה בישראל.

עמיר טוען להגנתו כי זהו חוק שנחקק לאחר שהוא הורשע ברצח ועל כן הוא אינו חל עליו. יתירה מכך, עמיר טוען כי מכיוון שזהו המקרה היחיד של רצח ראש ממשלה בישראל, החוק הוא חוק פרסונלי ועל כן יש לבטלו.
לדברי עו"ד שטפל, "זה חוק פרסונאלי כי הוא מכוון לאדם אחד בלבד. הוא חוק רטרואקטיבי משום שהוא התקבל כשש שנים לאחר ביצוע ההתנקשות ברבין. הוא ברברי משום שהוא נוגד באופן מוחלט את עקרון היסוד של החוק הפלילי.

עו"ד שפטל הוסיף כי ''אין עונשין אם אין מזהירין תחילה, לרבות החמרת עונש באמצע המשחק. הגיעה השעה לשחרר את יגאל עמיר - לא היום, לא מחר, אלא אתמול".

יגאל עמיר ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד