ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאבק עולמי

הפקרות של האיחוד האירופי: בלגן וכאוס במבצע החיסונים

סקר חדש מצא כי 77 אחוזים מהבריטים טוענים כי מדינתם התמודדה היטב עם הפעלת החיסונים - לעומת 23 אחוזים בגרמניה, 19 אחוזים בשוודיה ו-18 אחוזים בצרפת. שר הבריאות הגרמני מאיץ ברגולטורים לאשר לשימוש את החיסון של אסטרהזניקה במדינתו

הפקרות של האיחוד האירופי: בלגן וכאוס במבצע החיסונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר הבריאות הגרמני, ג'נס ספאן חוזר בו ואומר כי גרמניה צריכה לאפשר לגילאי 65 פלוס לקבל את החיסון של אסטרא-זנקה, לאחר שנתונים בבריטניה מוכיחים שהוא יעיל. בינתיים סקר אירופי מראה כי אזרחי האיחוד האירופי לא מרוצים מקצב הפצת החיסונים.

כזכור גורמים רשמיים בגרמניה הגבילו עד כה את החיסון של אוקספורד עד גיל 65, ואפילו הם עצמם נרתעו מלקחת אותה לאחר שפקידים בכירים העלו ספקות בנוגע ליעילותו - מה שהביא להאטה בהשגת החיסון בגרמניה שכבר נפגע מכאוס האספקה ​​באיחוד האירופי של פייזר ומודרנה.

שר הבריאות הגרמני, ג'נס ספאן, שספג ביקורת וגם התעמת עם הקנצלרית, דוחף כעת את הרגולטורים לפעול על פי הממצאים מבריטניה המוכיחים כי הזריקה יעילה מאד בקרב אנשים מבוגרים.

"יש לנו עכשיו נתונים טובים מאוד מאנגליה וסקוטלנד שמראים כי אסטרא-זנקה עובדת טוב מאוד בגילאי 65", כך אמר שר הבריאות ספאן לערוץ הטלוויזיה ARD.

הדברים הללו מגיעים כאשר סקר שערכה חברת Kekst CNC מצא כי 77 אחוזים מהבריטים אמרו כי מדינתם התמודדה היטב עם הפעלת החיסונים - לעומת 23 אחוזים בגרמניה, 19 אחוזים בשוודיה ו-18 אחוזים בצרפת.

כל שלושת המדינות נמצאות הרחק מאחור. בריטניה נמצאת במירוץ להשגת חיסונים לאחר שבלאגן האספקה ​​ברחבי אירופה הוחמר על ידי בכירי האיחוד האירופי, כולל נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהעלה ספק לגבי יעילות החיסון של אסטרא-זניקה. על פי הסקר, רק 17 אחוזים בגרמניה ו-24 אחוזים בצרפת טוענים שהאיחוד האירופי עשה עבודה טובה בניסיון לחסן את אוכלוסיית האיחוד עם 447 מיליון אזרחים.

הממצאים אינם מפתיעים בהתחשב בקצב המהיר של מערכת נתינת החיסונים בבריטניה, שם ליותר מ-30% מכלל האוכלוסייה יש כבר מנה אחת לפחות. הסקר שנערך בקרב 1,000 מבוגרים בכל מדינה מצא גם כי הבריטים הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לקבל חיסון, כאשר 89 אחוז אמרו שהם יקבלו או שכבר קיבלו.

האיחוד האירופי חיסונים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד