ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עד כדי רציחה"

המשגיח בדברים נוקבים: "מטפלים ומטפלות מתנהגים בפשיעה"

מקרים קשים על זוגות שניתקו קשר עם הוריהם בעקבות התייעצות עם יועצים שמחליטים בקלות על ניתוק הביא את המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל לצאת בדברים חריפים על מקרים שכאלו: "גובל בפשע, אם המטפל רוצה את טובת כולם הוא ינסה לפני הצעד הזה עוד אפשרויות"

המשגיח בדברים נוקבים: "מטפלים ומטפלות מתנהגים בפשיעה"
המשגיח רבי בנימין פינקל בפורים השנה צילום: באדיבות המצלם

תופעה שקמה לה בתקופה האחרונה של מטפלים ומטפלות הגורמים להתנתקות של זוגות מהורים הביאה את המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל משגיח ישיבת מיר המכונה ר' בנימין הצדיק לצאת בחריפות בדברים נוקבים סביב התופעה הקשה של מטפלים ומטפלות שמפרידים בין משפחות שהזוגות קשה להם עם ההורים ומשפחות נהרסות.

מדובר על מקרים קשים של זוגות שיש להם בעיות עם ההורים והמטפלים מייעצים להתנתק מה שגורם לסבים ולסבתות לא לראות את נכדיהם. 

בדברים שפורסמו הבוקר במגזין 'קטיפה' לנשים מבית 'יתד נאמן' מובאים דבריו החריפים של המשגיח שנאמרו בעקבות כתבות שנכתבו במקום על התנתקות זוגות מהורים.

"אחת הבעיות הקשות בנושא זה זאת השיטה הלא יהודית של ניתוק זוגות ושל ילדים מהורים, התורה כבר אמרה 'כבד את אביך למען יאריכון ימיך', כל היופי של עם ישראל זה הכבוד והקשר עם ההורים".

"צריך להדגיש" אומר המשגיח, "ודאי שיש סיפורים חריגים שכורח המציאות גורם לכך שאין ברירה אלא לנתק, אבל גם אז צריך לשבת על זה כמו בענייני דיני נפשות שמושבים עליהם בית דין של עשרים ושלושה דיינים, ולדעת שמדובר בהכרעה כבדה מאוד".

"לצערנו" אומר רבי בנימין הצדיק "יש מקים כאלו. אבל הצרה הגדולה היא שמחליטים לנתק במהירות ובלי מאמץ לפתור את הקושי בדרכים אחרות והיה אפשר לנסות לחסוך את הצער האיום הזה. וזה נהפך כבר לשיטה".

"יש מעט בלבלול סביב מטפלים ומטפלות העושים ככל העולה על רוחם בלי יעוץ ובלי לבקש את דעת גדולי ישראל וזה גובל בפשע ועד כדי רציחה. אם המטפל ירצה את טובת כולם הוא ינסה לפני הצעד הזה את כל הדרכים האפשרויות, ויש דרכים כאלו" אומר המשגיח.

"כשמנתקים בקלות רבה ומתוך החלטה מהירה, זו אכזריות כלפי ההורים ולא פחות מכך גם כלפי הילדים, אם ההורים לא משתפים פעולה ניחא, אבל יש הורים שמצפים שיסבירו להם ומוכנים לשתף פעולה ויש לתמוך בהם ולעשות כל מאמץ שיכולו לחזור לקשר".

רבי בנימין מעיד כי הוא מכיר סיפור שבו "מטפלת ניתקה את הילדים וההורים אפילו לא ידעו מכך ולא הבינו מדוע אין טלפונים, וההורים שפנו למטפלת היא השיבה כי היא מטפלת בזוג ולא בהורים. אני מכיר את האישה שהתנתקה באותו סיפור כאדם טוב לב ודיברתי עמו כי היה לי חשש שמשהו בעייתי אצלו ואז התברר כי הזוג ניתק קשר גם עם הורי הבעל וגם עם הסבתא ניצולת השואה".

לסיום אומר המשגיח בכאב כי "אין ברכה לא בשיטה הזאת ולא בכסף שמקבלים מטיפול כזה, יש לבער את הנגע הזה חוץ מכיבוד אב זו אכזריות. אני יודע שהמטפלים יגידו שהם מרחמים על הזוג, אבל אי אפשר לרחם בצורה אכזרית, ואני שוב מדגיש לא מדובר במקרים חריגים שהיו צריכים לנקוט בצעד זה, היו סיפורים ויכלו לחסוך את הצרות האלו".

רבי בנימין פינקל יועצים מטפלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד