ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי העריקות

מנדלבליט דורש למנות שרים קבועים במקום ממלאי המקום

היועמ"ש אביחי מנדלבליט דורש היום מנתניהו למנות שרים קבועים למשרדים שהשרים שבהם ערקו עם הגשת הרשימות ומונו בהם ממלאי מקום זמניים. מנדלבליט טוען כי כעת חלפו שלושה חודשים מהמינויים הזמניים והגיעה העת למינוי קבוע | גנץ דורש להתחיל בהליך כבר ביום ראשון בישיבת הממשלה

מנדלבליט דורש למנות שרים קבועים במקום ממלאי המקום
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת הגשת הרשימות, חמישה שרים ערקו ממפלגות שונות ופרשו מתפקידם, ועד כה לא מונה במקומם שרים קבועים. כעת היועמ"ש מנדלבליט מתריע כי המינוי הזמני פוקע ודרוש למנות שר קבוע.

המדובר הוא על משרדי התקשורת, המשפטים, משאבי המים והשכלה גבוהה, המשרד לשוויון חברתי, ומשרד המדע, שהשרים בהם, יועז הנדל, אבי ניסנקורן, זאב אלקין, מירב כהן ויזהר שי - פרשו.

מי שמכהן עכשיו כשר התקשורת וכשר המשפטים הוא בני גנץ, את משרד המדע מנהל חילי טרופר לצד משרד התרבות, את המשרד למאשבי מים מנהל השר יובל שטייניץ ואת המשרד לשוויון חברתי מנהל כעת איציק שמולי.

בחוות דעתו כתב היועמ"ש אביחי מנדלבליט כי ככל שחלפו שלושה חודשים מעת ההתפטרות - יש למנות שר קבוע, כשבהדרגה נידרש למנות שרים קובעים למשרדים הללו, כשהראשון בהם הוא משרד התקשורת.

מנדבליט כותב בחוות דעתו: "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפייה מכך בפעילות הממשלה והמשרדים, ובתוצאה מכך - באינטרסים ציבוריים כבדי משקל, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני במנויים של שרים קבועים במקומם של השרים המכהנים כיום במילוי מקום במשרדים האמורים, ככל הניתן עובר לפקיעת כהונתם של שרים אלו".

בעקבות הפנייה, שיגר ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן שתיק התקשורת נמצא בידיו, בדרישה למנות כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, את מינויו הקבוע של חבר הכנסת איתן גינזבורג לשר התקשורת ועל מנת למנוע שיתוק קשה שיפגע באזרחי ישראל וייצור ואקום שלטוני.

"לפני זמן קצר הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי נדרש למנות בדחיפות שר תקשורת קבוע, נוכח פקיעת הכהונה של שרים בממשלת ישראל המכהנים כממלא מקום. פקיעת הכהונה תביא למצב חריג בו המשרדים יוותרו ללא שר מכהן מה שישתק חלק מפעילותם", כתב גנץ במכתב לנתניהו.

אביחי מנדלבליט בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד