ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
היהודים מברכים

גרמניה: סוכנות הביון החלה לפקח על המפלגה הקיצונית

ההחלטה של הממשלה שלא אושרה באופן רשמי, מאפשרת לסוכנות הביון של גרמניה לערוך מעקב שכולל מעקב והאזנה לבכירי המפלגה | זהו הצעד הראשון שמכוון למפלגה פוליטית מאז הנאצים

גרמניה: סוכנות הביון החלה לפקח על המפלגה הקיצונית
צעדת ניאו נאצים בהונגריה צילום: צילומסך

על פי דיווחים בגרמניה, המשרד הפדרלי 'להגנת החוקה' יבחן את המפלגה 'האלטרנטיבית לגרמניה', AfD, בשל פעילות אנטי-דמוקרטית אפשרית מאז תחילת 2019. זהו הצעד הראשון שמכוון למפלגה פוליטית מאז הנאצים.

ההחלטה של הממשלה שלא אושרה באופן רשמי, מאפשרת לסוכנות הביון של גרמניה לערוך מעקב שכולל מעקב והאזנה לבכירי המפלגה. במידע שהודלף למגזין "דר שפיגל", נאמר, כי ההחלטה התבססה על ממצאים בדו"ח של 1,000 עמודים של הסוכנות הפדרלית. על אגף הנוער של מפלגת ה-AfD שנמצא במעקב מאז השנה שעברה לאחר שהסוכנות תיעדה כי בין חבריה נמנים קיצונים ימניים.

בנוסף למנהיגים היהודים, הדיווח הביא ל'מחיאות כפיים' מכל גווני הקשת הפוליטית המרכזית. ג'וזף שוסטר, ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, כינה זאת "הצעד הנכון וההכרחי", והוסיף כי AfD שואפת "לערער את המבנים הדמוקרטיים שלנו ולהכפיש את הדמוקרטיה. אסור למדינה לעמוד בחיבוק ידיים ולצפות".

נשיאת המועצה המרכזית לשעבר שרלוט קנובלוך אמרה בהצהרה כי היא "מרוצה ושמחה מהחדשות". היא כינתה את ה-AfD "סכנה לחברה החופשית שלנו".

קנובלוך ציינה את המהלך האחרון של המפלגה עם מתנגדי מדיניותה של הקנצלרית אנגלה מרקל לריסון מגיפת נגיף הקורונה, ואמרה כי ה-AfD היה חלק מתיאוריות קונספירציה פרועות, כולל טריוויאליזציה של השואה.

אליו אדלר, מייסד "יוזמת הערכים היהודיים העממית הלא מפלגתית", אמר לאתר JTA כי הוא מברך על ההחלטה, "מכיוון ש-AfD עוברת בבירור לכיוון רדיקלי יותר אפילו במהלך מגיפה, הם מסיתים ומנסים לפצל את החברה".

ה-AfD, שנוסד בשנת 2013 על תקן אנטי אירופית, אנטי מהגרים ואנטי-מוסלמים, הפך למפלגת אופוזיציה חזקה בפרלמנט הגרמני. כעת יש בו מחוקקים בכל 16 המדינות וכן בבונדסטאג. המפלגה חיזרה אחר תמיכה יהודית, אך מנהיגים יהודים התריעו על קרבתה של המפלגה לזירת הימין הקיצוני ודחו את דעותיה הפוליטיות כשנאת זרים.

חברי AfD בולטים תקפו את תרבות זיכרון השואה כ"משפילה". דובר המפלגה במדינת תורינגיה, ביורן הוקי, זלזל באנדרטת השואה בברלין כ"אנדרטה של ​​בושה". מפלגות אחרות התנערו מכל קואליציה עם ה-AfD.

בשנת 2019, שוסטר אמר שהוא יעזוב את גרמניה אם ה-AfD תהפוך לחלק מהקואליציה הממשלתית הלאומית. בינתיים, תרחיש זה נראה לא סביר: בבחירות בספטמבר הקרוב, הפופולריות של המפלגה נפגעה.

גרמניה קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד