י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
16 ימים לבחירות

סקר דרמטי: תיקו בגושים, לפיד מצמצם פער מול נתניהו

פחות משבועיים וחצי ליום הבוחר, והמרוץ מתחמם. בסקר מנדטים של 'חדשות 12' בנט משתווה לסער שיורד בשתי מנדטים | יש עתיד מתייצבת על 20, ומצמצמת פערים מול נתניהו העומד על 29 | ש"ס יציבה, ו'יהדות התורה' מתחזקת במנדט

סקר דרמטי: תיקו בגושים, לפיד מצמצם פער מול נתניהו
ליצמן, דרעי, נתניהו, גנץ, ליברמן, לפיד צילום: צלמי פלאש 90

המרוץ לכנסת ה-24 בנקודת השיא, ובתוך כך פורסם הבוקר (ראשון) סקר מנדטים של 'חדשות 12', מהסקר עולה כי לאף אחד מהמועמדים אין אפשרות להרכיב ממשלה, למרות ששלוש מפלגות לא עוברות אחוז החסימה.

על פי הסקר שנערך על ידי מכון 'מדגם', נתניהו והליכוד יציבים על 29 מנדטים, מנגד 'יש עתיד' של לפיד מצמצמת פערים מתחזקת ומגיעה אל 20 מנדטים, כאשר הפער מהליכוד עומד על תשעה מנדטים בלבד.

שני המעומדים האחרים לראשות הממשלה, גדעון סער ונפתלי בנט, מגיעים לראשונה לשוויון בין שניהם, ושניהם מקבלים 12 מנדטים. לאור כך ש'תקווה חדשה' של סער יורדת בשתי מנדטים מהסקר הקודם.

'הרשימה הערבית המשותפת' מתצייבת על 9 מנדטים, כאשר הבאה אחריה 'שס' של דרעי עם 8. 'ישראל ביתנו' גם היא מתחזקת ועולה לשמונה מנדטים, כמו גם 'העבודה' של של מיכאלי העולה במנדט ומתייצבת על 7 מנדטים.

יהדות התורה בראשות משה גפני מתחזקת אף היא במנדט אחד ועולה גם היא לשבעה מנדטים. גנץ ו'כחול לבן' נשארים עם 5, ו'הציונות הדתית' של סמוטריץ' נלחמת על אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: 'מרצ' של הורביץ ו'רע"מ' של עבאס, המקבלים בסקר הזה 3% בלבד. 'הכלכלית' של זליכה רחוקה עוד יותר מאחוז החסימה, ומקבלת 1.9 אחוז מהקולות.

בסיכום הנתונים מתבררת גם מפת הגושים: אמנם ישנם 60 מנדטים בגוש בעד החלפת נתניהו על ידי המפלגות של לפיד, סער, ליברמן, מיכאלי, עודה וגנץ. מדובר בעלייה של מנדט אחד לגוש מתנגדי רה"מ.

מנגד לגוש נתניהו יש 48 מנדטים של הליכוד יחד עם המפלגות החרדיות והציונות הדתית. לימינה, שעדיין נמנעת מהכרזה סופית על הגוש שבו תשב, יש 12 מנדטים, גם באם ימינה יתמכו בנתניהו עדיין ישנו תיקו גושי.

בחירות סקר מדגם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד