ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הוחזרה לאחר מו"מ

כתב אישום נגד החרדית לשעבר שחדרה לסוריה

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט בנצרת נגד הצעירה החרדית לשעבר תושבת מודיעין עילית שחדרה לשטח סוריה בניגוד לחוק והוחזרה לישראל בתיווך רוסי

כתב אישום נגד החרדית לשעבר שחדרה לסוריה
גבול סוריה ישראל צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד הצעירה בשנות ה-20 לחייה, תושבת מודיעין עילית, שחדרה לסוריה בניגוד לחוק - והוחזרה לאחר משא ומתן שהתקיים בתיווך רוסיה.

במסגרת כתב האישום, שמרבית פרטיו אסורים בפרסום, יוחסו לנאשמת עבירה של יציאה שלא כדין בהתאם לסעיף 2א לחוק למניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין, וכן עבירה על חוק הכניסה לישראל.

כזכור, שירות הביטחון הכללי סיים לפני כשבועיים לחקור את הצעירה הישראלית, חרדית לשעבר שהסתננה לסוריה והוחזרה לארץ בתום עסקת חילופי אסירים. בחקירתה סיפרה הצעירה, כי נכנסה לסוריה שלא לא לכוונת יצירת קשר עם גורמי טרור. על פי דיווח 'בחדשות 12', היא אמרה לחוקרים: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול".

על פי הדיווח, בתום החקירה, השב"כ ניקה את הצעירה, תושבת מודיעין עילית מהחשד כי שיתפה פעולה עם גורמי טרור במטרה לחצות את הגבול לסוריה. בתום החקירה היא הועברה לידי המשטרה.

לאחר שהושלמה העסקה, לפני כשלושה שבועות, המריא לרוסיה מטוס מנהלים כשעליו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, יחד עם ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית ולהשיב אותה לארץ. מוקדם יותר באותו שבוע כינס נתניהו ישיבת ממשלה דחופה שאישרה את העסקה.

סוריה רוסיה נצרת מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד