ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיעוד חריג

איתות לאיראן: מטוסי חיל האוויר ליוו את המפציצים האמריקאים

בתיעוד נדיר שמפרסם היום צה"ל, נראים מטוסי חיל האוויר מסוג מסוג F-15 מלווים מעל שמי ישראל מפציצים אמריקנים שביצעו תמרון במזרח התיכון | הערכה היא כי התמרונים שמבצעת ארצות הברית, מיועדים להעביר מסר לאיראן

איתות לאיראן: מטוסי חיל האוויר ליוו את המפציצים האמריקאים
המטוסים בשמי ישראל צילום: דובר צה"ל

צה"ל מפרסם היום (ראשון) תיעוד חריג של מטוסי חיל האוויר בשעה שהם מלווים מפציצים של צבא ארצות הברית בשמי מדינת ישראל. בתקופה האחרונה בוצעו מספר טיסות דומות בשמי המזרח התיכון, כשעל פי הערכות המטרה היא להפגין היערכות וכוננות נגד כוונות עוינות של איראן.

לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב של צה״ל מסוג F-15 ליוו היום שני מפציצים אמריקאים מדגם B-52 מעל שמי מדינת ישראל. "טיסה זו הנה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם הכוחות האמריקאים, שמהווה אבן יסוד בשמירה על ביטחון שמי מדינת ישראל והמזרח התיכון", נמסר.

בתוך כך, מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי, שצפוי להיכנס בימים הקרובים לתפקידו כסגן הרמטכ"ל, התייחס היום למתיחות עם איראן ועל השפעותיה במזרח התיכון. הוא דיבר בוועידת המשפיעים של n12 ואמר כי "יש זיקה חזקה" בין איראן לרצועת עזה. הוא סירב לומר אלו פעולות נוקטת ישראל כנגד ההתעצמות של איראן במזרח התיכון.


צילום: דובר צה"ל

"רואים כמובן את הכסף שמגיע, את הדרקטיבה, את אמצעי הלחימה, בפרט לעזה ובכלל לג'יהאד האסלאמי", אמר הלוי. לדבריו, "היום הכול קשור בהכול. עזה מאוד מושפעת ממה שקורה באירן. את עזה חילופי הממשל בארה"ב מסקרנת מאוד. אירן היא בעיה אמיתית - מונה אותה פעמיים כבעיה. פעם אחת על הגרעין ופעם שנייה על הטרור. לפעמים אלו הכוונות ולפעמים מישהו בעזה מבין שאירן הייתה רוצה שיתבצע ככה וככה, כי על זה מגיע הכסף - וזה מרכיב חשוב".

 

חיל האוויר מטוסים צבא ארה''ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד