י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בניגוד לדברי עודה

יו"ר בל"ד מצנן את ההתלהבות: "לא נמליץ על לפיד"

יו"ר בל"ד העניק ראיון נרחב לפודקאסט החדש של ישראל היום 'ברדוגו על הבוקר' וצינן את ההתלהבות: "הערבים לא יצביעו ליכוד, הסקרים - שקר". עוד הוסיף: "סער - קיצוני יותר מנתניהו"

יו"ר בל"ד מצנן את ההתלהבות: "לא נמליץ על לפיד"
ג'מאל זחאלקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ג'מאל זחאלקה יושב ראש סיעת בל"ד, אחת מ-3 הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת, התראיין היום (ראשון) ל'ברדוגו על הבוקר', הפודקאסט החדש של 'ישראל היום', והבהיר בניגוד לאמירה מוקדם יותר היום של יו"ר הרשימה איימן עודה כי הוא שוקל תמיכה בלפיד.

בפתח דבריו אמר זחאלקה כי: "הסקרים מראים שהליכוד מקבל 2 מנדטים. אנשים משקרים בסקרים מתוך כעס. אנשים אמרו לי שהם מצביעים לאבו יאיר, וזה מתוך מחאה. בוא ניפגש אחרי הבחירות ואראה לך שיצביעו לליכוד חצי מנדט. אנשים לא יצביעו ליכוד".

עוד אמר זחאלקה: "ההשפעה של נתניהו בחברה הערבית היא שהוא הרדים את הבחירות. הוא הבין שבמערכות הבחירות הקודמות האמירות שלו, חוק הלאום והקמפיין של הליכוד עוררו כעס גדול והוציאו אנשים בהמוניהם להצביע. נתניהו הבין שאם הוא יוריד את הטונים, זה יביא לרגיעה ולפחות הצבעה במחנה נגדו. צעד שני שהוא עשה - הבטיח ורמז לעבאס והביא לפילוג המשותפת".

בניגוד לדבריו של עודה הבהיר זחאלקה כי הם לא יתמכו בלפיד: "לא. לא החלטנו על דבר כזה. לא רואים בו מועמד רציני לראשות הממשלה. אפילו הוא לא אמר שהוא מועמד, לא שמעתי את זה ממנו. אם יהיה מועמד רציני - נדון בכך. כרגע בבל"ד אנחנו נגד".

זאחלקה הוסיף ותקף גם את גדעון סער: "הוא מבחינה פוליטית אדם מאוד קיצוני, יותר קיצוני מנתניהו. הוא בעד ארץ ישראל השלמה ואי אפשר לבוא איתו בברית".

עוד הוסיף זחאלקה והתייחס להפגנות הענק בסוף השבוע באום אל-פחם: "כל הזמן היו הפגנות נגד האלימות. לפני שנה היו הפגנות גדולות מאוד במג'דל כרום, ואז הממשלה יצאה בהבטחות והיו ישיבות עם השר לביטחון הפנים. אבל הציבור הערבי שבע מדיבורים ומייחל למעשים. לא קוראים את התמונה נכון – הממשלה סייעה לארגוני הפשיעה במגזר הערבי בכך שהיא חיסלה את המתחרים שלהם במגזר היהודי. מי שמוכר סמים ביישובים היהודיים זה ארגוני פשיעה ערביים, פתחו להם את השוק השחור. למה הם עושים את זה? זה פשוט מאוד. זה חלק ממדיניות האפליה הרגילה, זה בכל דבר".

מוקדם יותר היום החמיא יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת ‏ח״כ איימן עודה בועידת '‎חדשות 12' ליאיר לפיד ואמר: "הוא אמר משפט היסטורי שלא אמר אף אחד לפניו וזה שהוא רוצה אותנו בתוך הממשלה. מוקדם לנו כרגע להגיד על מי נמליץ אבל אני מברך את לפיד על האמירה הזו".

בליכוד קפצו על האמירה ותקפו: "‏הממשלה של לפיד הולכת ומתבהרת, כשהיום איימן עודה הודיע שיתמוך בלפיד לראש ממשלה. לגדעון ובנט אין איך להקים ממשלה בלי להצטרף ללפיד ולתת לו להיות רה״מ. מצביעי הליכוד חייבים לצאת להצביע מחל כי רק הצבעה לליכוד תמנע מלפיד להיות רה״מ ותבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה שתפעל למען כל אזרחי ישראל".

הרשימה הערבית המשותפת איימן עודה ג'מאל זחאלקה ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד