ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בהוראת ארדואן

במערכת החינוך הטורקית מכנים יהודים "כופרים"

תוצאות מחקר מגלות כי מאז עלה לשלטון ארדואן, במערכת החינוך הטורקית הוכנסו תכנים שמכנים יהודים "כופרים" וכן ספרי לימוד על 'ג'יהאד' הוכנסו לסדרי הלימודים

במערכת החינוך הטורקית מכנים יהודים "כופרים"
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

ספרי לימוד בבתי ספר בטורקיה תחת הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן שונו, והם מכנים יהודים ונוצרים כ"כופרים", כך עולה ממחקר חדש.

בעוד שספרי הלימוד הקודמים התייחסו ליהודים ולנוצרים כ"אנשי הספר", עכשיו בבתי הספר היסודיים בטורקיה, היהודים והנוצרים, הפכו לכופרים, כך פרסם ביום חמישי האחרון ארגון IMPACT שעוקב אחרי מצב הלימודים במדינות מוסלמיות.

'מלחמת ג'יהאד' הוכנס לספרי לימוד והפך ל"נורמלי החדש", כך עולה מהמעקב, תוכנית הלימודים נוקטת עמדה אנטי-אמריקאית ומגלה הזדהות עם המניעים של דאעש ואל-קאעידה, ונגד כורדיסטן.

בתוכנית הלימודים יש עמדות אנטי-ארמניות ופרו-אזרביג'ניות. זהות המיעוט הכורדי והצרכים התרבותיים מוזנחים במידה רבה, וכן הטורקים מתעלמים מפוגרום של 1955 נגד היוונים.

אך יחד עם זאת, לימוד על השואה תחת ארדואן קיים, מה שהפך את טורקיה למדינה השנייה ברוב מוסלמי, אחרי אזרבייג'ן, שכללה את רצח העם היהודי כחלק מתוכנית הלימודים החובה. ארדואן ניצל את השואה שוב ושוב כשדיבר על היחס למוסלמים באירופה כיום. הסכסוך של ישראל עם הפלסטינים, המכונים "מוסלמים", מתואר כמלחמת דת בה ישראל היא התוקפנית.

"גדלתי בטורקיה ולמדתי שם בבתי ספר ציבוריים בשנות השמונים, הפרסום של ארגון המעקב, והדיווח על תכנית הלימודים המוצעת כיום בבתי הספר הציבוריים בטורקיה זעזע אותי". כך אמר סונר קגפטיי, עמית בכיר במכון וושינגטון למדיניות המזרח ומחבר הספר של "האימפריה של ארדואן: טורקיה והפוליטיקה של המזרח התיכון".

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד