י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק בני אדם

קופים ראשונים בעולם קיבלו חיסון ניסיוני לקורונה

קופים בגן החיות של סן דייגו קיבלו חיסון ניסיוני של בעלי חיים כנגד נגיף הקורונה. החיסון פותח על ידי חברה שמתמחה בייצור תרופות לחיות 

קופים ראשונים בעולם קיבלו חיסון ניסיוני לקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לוס אנג'לס: קופים בגן החיות סן דייגו הם הראשונים בעולם מקרב בעלי החיים שקיבלו חיסון לקורונה שפותח על ידי Zoetis, חברת תרופות וטרינריות גדולה. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

עוד דווח, כי בינואר האחרון, קבוצה של גורילות בפארק הספארי של גן החיות בסן דייגו נמצאו חיוביים לנגיף, אך כולם מתאוששים. למרות זאת, גן החיות ביקש עזרה מחברת 'זואטיס' בחיסון קופים אחרים. החברה סיפקה חיסון ניסיוני שפותח בתחילה עבור חיות מחמד וכעת הוא נבדק על קופים.

נדין למרסקי, מנהלת שימור וחיות בר בגן החיות של סן דייגו, אמרה כי גן החיות חיסן ארבעה אורנגאוטנים וחמישה קופי בונובו בחיסון הניסוי, החיסון אינו מיועד לשימוש בבני אדם. בין האורנגאוטנים המחוסנים היה קוף בשם קארן, שעשה היסטוריה בשנת 1994 כשהפך לאורנגאוטן הראשון שעבר ניתוח לב פתוח.

ד"ר למברסקי אמר כי גורילה אחת בגן החיות אמורה הייתה להתחסן גם היא, אך הגורילות בפארק הטבע היו בעדיפות נמוכה יותר מכיוון שכבר החלימו מהנגיף, היא אמרה שתחסן את הגורילות בפארק הטבע אם גן החיות יקבל מנות נוספות של החיסון.

סגן נשיא של חברת Zoetis, אמר כי החברה מגדילה את הייצור, ותספק מנות רבות יותר לסן דייגו ולגני חיות אחרים במידת האפשר. "כבר קיבלנו מספר בקשות", אמר. הדבקה של קופים מהווה דאגה מרכזית בגני החיות ובשמורות הטבע. הקופים נדבקים בקלות בזיהומים שונים, ונגיפי הצטננות גרמו להתפרצויות קטלניות בשימפנזים באפריקה. מחקר בנושא העלה כי שימפנזים, גורילות וקופים אחרים יהיו רגישים לנגיפים שונים שגורמים למגיפה. חוקרי מעבדה משתמשים בקופים מסוימים, כמו מקוקים, לבדיקת תרופות וחיסונים ופיתוח טיפולים חדשים לנגיף. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

מדענים דואגים לא רק לסכנה שהנגיף מהווה לקופים גדולים ובעלי חיים אחרים, אלא גם לפוטנציאל של הנגיף לקבל דריסת רגל בקרב אוכלוסיית חיות בר שעלולה להפוך למאגר קבוע ולהופיע במועד מאוחר יותר בקרב בני אדם שיגיעו למגע עם חיות הבר.

קופים חיסון לקורונה גן חיות סאן דייגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד