י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סבו עזר לישראל

הפוליטיקאי המיליארדר התרסק עם מסוקו בצרפת

מיליארדר צרפתי נהרג אתמול בהתרסקות מסוק בו נסע מסיבה שעדיין אינה ברורה. מדובר בחבר הפרלמנט אוליביה דאסו בן ה-69 | נשיא צרפת ספד לו וכתב: "במהלך חייו הוא לא חדל לשרת את ארצנו, ולהעריך את נכסיה"

הפוליטיקאי המיליארדר התרסק עם מסוקו בצרפת
אוליביה דאסו צילום: צילומסך

המיליארדר והפוליטיקאי הצרפתי אוליביה דאסו בן ה-69, נהרג אתמול (ראשון) בהתרסקות מסוק בסמוך לביתו בחבל נורמנדי שבמערב צרפת. הטייס נהרג גם הוא.

אוליביה, היה בנו הבכור של המיליארדר הצרפתי המנוח סרג' דאסו, הוא טס מעל טוקס, ליד דוביל שבאזור נורמנדי, כאשר מסוקו התרסק ביום ראשון אחר הצהריים בצפון צרפת, לא ברור מה גרם להתרסקות, והאם מדובר היה בכשל טכני.

דאסו, כיהן כחבר פרלמנט מטעם המפלגה הרפובליקנית, והוביל את תאגיד התעופה "דאסו" אותו הקים סבו, ניצול השואה וידיד ישראל, מרסל דאסו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ספד לו קצרות בציוץ בטוויטר: "אוליבייה דאסו אהב את צרפת. קפטן התעשייה, סגן, נבחר מקומי, מפקד מילואים בחיל האוויר, במהלך חייו הוא לא חדל לשרת את ארצנו, ולהעריך את נכסיה". כתב הנשיא. הונו של מר דאסו מוערך בשווי 6 מיליארד יורו, כך על פי מקורות בעולם הפיננסי בפריז.

מר דאסו היה חבר פרלמנט מטעם מפלגת הרפובליקנים השמרנית מאז 2002, והיה האדם מספר 361 העשיר ביותר בעולם לצד שני אחיו ואחותו. הוא נולד בשנת 1951 בפרבר הפריזאי בולון-בילנקורט, הוא היה בנו הבכור של המיליארדר הצרפתי המנוח סרג' דאסו, שחברתו דאסו תעופה בונה את מטוסי הקרב רפאלה ובבעלותו גם העיתון לה פיגארו.

סבו מרסל, היה אגדת תעופה יהודית שנלכדה בידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה ונשלח למחנה הריכוז בוכנוולד. מאוחר יותר הוא שינה את שמו לדאסו, שפירושו 'טנק סער', לכבוד שמו הבדוי של אחיו במהלך המלחמה. בנו, סרג' דאסו, אביו של אוליבייה דאסו, השתלט על החברה שבסיסה בפריז בשנת 1986.

התרסקות מסוק מיליארדר צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד