י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגין מות בני משפחתם

קורונה: אלפי משפחות מתכננות לתבוע את ראש הממשלה

עם למעלה מ-125 אלף קרבנות קורונה ובמקום הגרוע ביותר באירופה, בריטניה מדממת ודורשת תשובות | משפחות שיקיריהם מתו מהנגיף התאגדו כעת יחד ומנסות לאלץ את הממשלה לספק תשובות על ההתנהלות לאורך המגיפה 

קורונה: אלפי משפחות מתכננות לתבוע את ראש הממשלה
אילוסטרציה צילום: pexels

אלפי משפחות מתכננות לתבוע את ראש ממשלת בריטניה בגין מוות של בני משפחתם.

משפחות קורבנות קורונה עומדות לתבוע את בוריס ג'ונסון על רקע הקריאה לראש הממשלה לקיים חקירה ציבורית מיידית בנושא הטיפול במגפה.

בוריס ג'ונסון עומד בפני תביעה של למעלה מ-2,000 משפחות שיקריהם מתו מנגיף הקורונה במטרה לאלץ את הממשלה לקיים חקירה בנושא מספר המתים בבריטניה.

נכון להיום, מהנתונים באירופה עולה כי מספר המתים בבריטניה עומד על קרוב ל-125,000 הגרוע ביותר באירופה והחמישי בגודלו בעולם, רק אחרי ארה"ב, ברזיל מקסיקו והודו.

קבוצת הקמפיין של משפחות שכולות בבריטניה, מבקשת לאלץ את הממשלה לקיים חקירה ציבורית בראשות שופט על הטיפול במגיפה. עורכי הדין של הקבוצה פיט וורדבי, ואלקן אלברהמסון יעבירו מכתב לשרים עוד החודש ויידעו אותם כי נערכת בדיקה של בית משפט העליון. כך דווח ה"דיילי מייל". עד כה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון סירב לקיים דיון על תגובת הממשלה למגיפה.

עורכי הדין טוענים, כי "אינספור בריטים מתו ללא צורך עקב כישלונות הממשלה, ויש לקיים חקירה בנושא זכויות אדם", כך דווח ה'טיימס' הבריטי.

הקבוצה טוענת כי המטרה של התביעה והבדיקה, כדי למנוע את מספר המתים הגבוה בבריטניה להתרחש שוב, באתר האינטרנט שלה נכתב: "בני המשפחה והמדינה ראויים לתשובות".

באתר קבוצת הקמפיין נכתב: "פעולות ממשלת בריטניה הובילו למספר המתים הגבוה ביותר באירופה, אבל לא מדובר בסטטיסטיקה, כל אחד מעשרות אלפי המתים מקורונה בבריטניה מייצג אדם חי ונושם, שנלקח לפני זמנו".

הם דורשים שהחקירה חייבת להיות בלתי תלויה בשרים, וחייבת להיות בראשות שופט, כדי שהממשלה לא תצליח לנהל את החקירה איך שנוח לה.

בתוך כך, מניין ההרוגים ביום ראשון עמד על כ-158, מה שמסמן ירידה של 45 אחוז לעומת 290 המתים שנרשמו ביום שבת לפני יותר משבוע.

ראש ממשלת בריטניה קורונה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד