ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
טילים ומל"טים ממולכדים

המורדים החות'ים תקפו 'מטרות עומק' בסעודיה

סעודיה הותקפה באמצעות 14 מל"טים ו-8 טילים בליסטיים על ידי המורדים החות'ים. שרידי טיל בליסטי נפלו בשכונת המגורים של חברת הנפט הסעודית במזרח המדינה. בסעודיה מפנים אצבע מאשימה לאיראן

המורדים החות'ים תקפו 'מטרות עומק' בסעודיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

המורדים החות'ים בתימן הודיעו כי תקפו מטרות עומק בסעודיה באמצעות 14 מל"טים ו-8 טילים בליסטיים. בין המטרות שהותקפו לדבריהם הוא נמל הנפט ראס תנורה שמשמש את חברת הנפט הסעודית אראמכו בנמל ומטרות צבאיות.

משרד ההגנה הסעודי דווח כי שרידי טיל בליסטי נפלו בשכונת המגורים של חברת הנפט הסעודית ארמקו בעיר א-דאהראן במזרח סעודיה.

הערה: לפי הטענה הסעודית, המל"ט תקף מכיוון הים, מה שמצביע על כך שהמתקפה לא בוצעה מתימן. בעת האחרונה פורסם בתקשורת הבינלאומית על מתקפה שבוצעה לעבר ארמון המלוכה בריאד משטח עיראק. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

יועץ בבית המלוכה הסעודי אמר היום לעיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל', כי איראן עומדת מאחורי המתקפה על נמל הנפט וכי עוד לא ברור אם המתקפה בוצעה מאיראן או מעיראק, אך היא בוודאות לא בוצעה מתימן. על פניו נראה שהמתקפה פחות משמעותית מבחינת הנזקים מהמתקפה הקטלנית בספטמבר 2019 על מתקני הנפט של ארמקו בח'ובאר שהשביתה את תעשיית הנפט ועדיין התעוזה שלה איראן ושלוחותיה לפגוע במתקני הנפט בממלכה מרשימה כולל שימוש משולב במל"טים וטילים בליסטיים.

רועי קייס מציין כי ההתכתשות בין המורדים החות'ים בתימן לבין סעודיה עלתה מדרגה, בריאד פתחו במבצע תקיפות מהאוויר בעומק תימן. המורדים החות'ים ממשיכים הערב בהתקפות בעומק הסעודי באמצעות טילים בליסטיים ומל"טים ואפילו מגבירים אותן. הסיום לא נראה באופק

‏ברויטרס דווח בהסתמך על אזרחים כי נשמעו פיצוצים בעיר א-דאהראן במזרח הממלכה, מרכז חשוב של תעשיות הנפט. המורדים החות'ים בתימן מסרו אתמול כי יודיעו בהמשך על מבצע גדול בתוך העומק הסעודי.

המורדים החותים איראן תימן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד