י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יש אישור רשמי

אחרי שנה: המדינה מאשרת פתיחת כוללים ב'תו הירוק' ומאיימת בקנסות

לאחר שנה בה באופן רשמי הכוללים והישיבות הקטנות נדרשו להישאר סגורות, המדינה מאפשר את תפיחתם במתווה קפדני • כניסה למקומות הלימוד רק למחלימים ומתחסנים ועד 300 תלמידים • המפרים מסתכנים בקנס גבוה במיוחד ובעבירה פלילית | הפרטים המלאים על המתווה

אחרי שנה: המדינה מאשרת פתיחת כוללים ב'תו הירוק' ומאיימת בקנסות
בחורי ישיבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שנה אחרי שבמשרד הבריאות סגרו לראשונה את כל מוסדות הלימוד, ובהמשך, פתחו וסגרו מספר פעמים את תלמודי התורה ובתי הספר, ואיפשרו מתווה לישיבות הגדולות שכוללות פנימיות במתוכנת קפסולות, אך לאורך השנה המדינה התעלמה לגמרי מפתיחת הכוללים והישיבות הקטנות.

אמנם בפועל הישיבות הקטנות והכוללים פעלו במתווה מחמיר ועל פי הוראות גדולי ישראל, תחילה בלימוד בשטח הפתוח, לאחר מכן מסגרות לימוד למחלימים בלבד ובהמשך גם למתחסנים, אך רק עכשיו, שנה אחרי, הממשלה מודיעה באופן רשמי על פתיחת הכוללים והישיבות הקנטות תוך תנאים קפדניים.

במכתב ששיגרו היום (שני) מאגף מוסדות תורנים במשרד החינוך, הם מעדכנים את ראשי המוסדות והכוללים על הדרך בה תתאפשר פתיחת הישיבות הקטנות והכוללים, על פי התו הירוק, תוך התרעה מקנס ועבירה פלילית לכניסת תלמידים ואברכים ללא אישור 'תו ירוק'.

לפי משרד החינוך, הכוללים והישיבות הקטנות יפתחו לבעלי אישור "תו ירוק" בלבד, דהיינו מחלימים מקורונה ומחוסנים שבוע לאחר המנה השנייה, כשאת האישורים ידרוש לראות ממונה קורונה שימונה על ידי המוסד שמחויב לבדוק שאכן מחזיקים באישור מחלים או מתחסן.

גם אז, המוסד יפתח רק עד 75% מהתפוסה המרבית של המקום ובלבד שלא יעלה על 300 תלמידים במבנה. בנוסף, תיאסר האכילה במקום, לצד החובה לעטות מסיכה לאורך כל שעות השהייה בכולל או בישיבה הקטנה.

אמנם לא נרשמה בחודשים האחרונים אכיפה בכוללים ובישיבות, אך משרד החינוך מתריע במכתב ששיגר למנהלי המוסדות על קנס הכולל עבירה פלילית
למוסד שיכניס אברכים / תלמידים ללא אישור ׳תו ירוק׳, לפי משרד החינוך: "התרת כניסה של אדם למוסד ללא אישור "תו ירוק" מהווה עבירה פלילית ומנהלית, וכרוכה בקנס של 5,000 ש"ח".

כוללים ישיבות קטנות תו ירוק קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד