ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ליל הסדר בישיבת מיר

הדיינים במכתב לבחורי חו"ל שיישארו בארץ: "תעשו התרת נדרים"

ליל הסדר הגדול בישיבת מיר מתוכנן בצל בחורים רבים מבני חו"ל שיישארו השנה בארץ לאור בקשתו של ראש הישיבה. לאור כך, עלו שאלות מבחורים החוששים שלא לקיים את החומרות כפי שנהגו בביתם | 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא ותשובות גדולי הדיינים המרגיעים את הבחורים

הדיינים במכתב לבחורי חו"ל שיישארו בארץ: "תעשו התרת נדרים"
היכל ישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

בעקבות בקשתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל מבחורי חו"ל שיישארו בארץ בימי חג הפסח והוא ידאג לכל מחסורם בתכלית ההידורים, יוצאים גדולי הרבנים והדיינים בפסק הלכה לבחורי הישיבה שראוי שיישארו בארץ הקודש בחג הפסח, למרות חשש חומרות שלא יוכלו לקיים.

על פי המכתב של הדיינים, ראש הישיבה הבטיח לדאוג לבחורים לכל ההידורים בהם מצות עבודת יד והימנעות מאכילת שרויה.  

"אמנם עדיין נפשם של הבחורים בשאלתם", כותבים הרבנים, "כדת מה לעשות על דבר מנהגים מיוחדים שיש אשר נוהגים בביתם לפי מסורת אבות, כגגון לא להשתמש אלא בשמאלטץ, וכדומה, וביותר המנהג שאין אוכלים בפסח זה אצל זה".

"אחרי העיון בדבר ושקילת כל הצדדים", כותבים הרבנים כי "ראוי ונכון להישאר בישיבה לשקוד על התורה והעבודה כמובן בהסכמת ההורים ולסמוך על הנהגת הישיבה ובשאר השנים הבאות ימשיכו לשמור כל אחד כפי מנהגי אבותיו כבראשונה".

אך הרבנים כותבים כי ליתר ביטחון יש לסמוך ולעשות התרת נדרים, אפילו שדעתם לחזור למנהג שהיה כבתחילה כמו בשאר ימות הפסח עד עתה.

לסיום המכתב כותבים הרבנים והדיינים, שהבחורים יתברכו בברכת התורה לעלות מעלה במעלות התורה והחסידות ויזכו בקרוב להקים בתים נאמנים בישראל

על המכתב חתומים: הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי יוסף ליברמן, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן, הגאון רבי מתתיהו דייטש, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי מרדכי צבי דירנפלד, והגאון רבי מנחם מנדל פוקס.

ישיבת מיר ליל הסדר הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד