ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לא כנקמה על החיסול

גורם ביטחוני בכיר: הספינה הישראלית הותקפה בעקבות פעולה חשאית של ישראל

גורם ביטחוני בכיר הבהיר כי התקיפה על הספינה הישראלית הגיעה לאחר פעילות ישראלית חשאית מול איראן, ולא כנקמה על חיסולו של מדען הגרעין, חיסול שעדיין פתוח לנקמה מבחינת האיראנים

גורם ביטחוני בכיר: הספינה הישראלית הותקפה בעקבות פעולה חשאית של ישראל
הנשיא חסן רוחאני באו"ם צילום: Amir Levy/Flash90

לפני כשבוע אירע פיצוץ בספינה בבעלות ישראלית על ידי גורמים איראניים. היום (שני) דווח ב'וואלה' כי גורם ביטחוני בכיר הבהיר כי התקיפה הגיעה לאחר פעילות ישראלית חשאית באיראן.

לדברי הגורם שהובאו כאמור ב'וואלה' במהלך השנה האחרונה ביצעה איראן מספר פעולות נגד מטרות ישראליות, ללא קשר לחיסולו של מדען הגרעין. אחד הידועים שבהם הוא הפיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי.

עם זאת צוין כי על פי הערכות בקהיליית המודיעין חיסולם של הבכירים האיראניים ובראשם קאסם סולימאני עדיין לא זכה מבחינתם לנקמה, ובישראל עדיין ממתינים בדריכות לפעולות הנקם.

גורם בטחוני בכיר נוסף צוטט כאומר: "יש כעס עצום של מפקדים בכירים ובהם של אסמאעיל קאני על חיסול סולימאני. כעס כמעט בלתי נשלט". גורם נוסף אמר: "גדולתו הייתה בקרבה למנהיג העליון חמינאי, הוא היה מקיש בדלת הלשכה שלו ללא התראה, מסוגל לשבת עמו לרבע שעה כדי לדון על תהליך מסוים ולקבל ממנו אישור מתאים לכך. אין לו תחליף ולכן המכה היא גדולה מבחינת האיראנים".

כזכור לפני כשבוע ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן, הפיצוץ הותיר חורים בשני צידי הספינה.

כלי השיט שהותקף זו ספינה השייכת לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, הודיע לאחר הפיצוץ כי הוא עוקב אחר המצב.

איש העסקים הישראלי, רמי אונגר, אמר לאחר הפיצוץ ל'כאן חדשות' כי: "הפיצוץ התרחש בלילה שבין חמישי לשישי מדרום למיצרי הורמוז, מול עומאן. הנזק הוא שני חורים בקוטר של כמטר וחצי, אבל טרם ברור לנו אם זה נגרם מירי טיל או ממוקשים שהוצמדו לספינה".

לדברי אונגר, "אין פגיעה במנוע, ואין נפגעים בקרב אנשי הצוות". האונייה חזרה צפונה והגיע לנמל באיחוד האמירויות בבוקר יום שישי לצורך בדיקת מצבה. "אין לנו מושג האם מדובר באירוע כחלק מהמתיחות בין איראן לארה"ב והאם זה קשור לכך שהבעלים של האונייה הוא ישראלי".

עוד דווח, כי הערכה בישראל שאיראן עומדת מאחורי הפיגוע בספינה שבבעלותו של איש העסקים רמי אונגר המקורב לראש המוסד, יוסי כהן. פקיד ביטחוני אמריקני בוושינגטון אמר לרויטרס כי הפיצוץ אירע מעל קו המים שיצר נזק בשני צדי האונייה. לטענתו, מקור הפיצוץ אינו במוקש ימי. היעד של האונייה היה סינגפור.

איראן פיצוץ קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד