י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איבד אמון

הרפובליקנים פועלים להדיח את מושל ניו יורק

הרפובליקנים בניו יורק כבר לא יושבים בשקט. הם מכריזים על החלטה להדיח את המושל הדמוקרטי אנדרו קואומו: "אנו מאמינים שהגיע הזמן" אבל המהלך לא פשוט שכן נדרש רוב של שני שליש שמורכב מחברי סנאט ושופטים

הרפובליקנים פועלים להדיח את מושל ניו יורק
אנדרו קואומו צילום: פלאש 90

הרפובליקנים במדינת ניו יורק הודיעו אתמול (שני) על החלטתם לקדם הדחה נגד המושל אנדרו קומואו. הם מאמינים כי המושל הדמוקרטי איבד "אמינות ואמון" ויש לו "חוסר יכולת להוביל" את מדינת ניו יורק על רקע האשמות על התנהגות בלתי הולמת וחוסר אתיקה, וגם בגלל הטיפול הכושל שלו לכאורה במגיפת הקורונה, כשהסתיר נתוני מוות של אלפי קשישים בבתי אבות.

מנהיג המיעוט באסיפת מדינת ניו יורק, וויל ברקלי, לצד רפובליקנים אחרים, פרסם את התוכנית להדיח את המושל אתמול. "אנו הולכים להציג את ההחלטה הזו מכיוון שאנחנו מאמינים שהגיע הזמן" אמר ברקלי. "כדי להנהיג את המדינה הגדולה הזו כמושל, אתה צריך להיות אמין ועם אמון, ולצערנו, אנו מרגישים שהמושל איבד את זה ועכשיו אין לו יכולת להוביל".

מושל ניו יורק, אנדרו קומואו, מתמודד עם מספר האשמות על התנהגות בלתי הולמת כלפי עובדים, ועם בדיקה פדרלית על ניהול הממשל שלו על מקרי מוות מנגיף הקורונה הקשורים לבתי אבות. "היה לנו דו"ח שאמר כי המושל דווח על מקרי מוות סיעודיים בשיעור של עד 50%" אמר ברקלי. "בפגישה פוליטית סודית עוזריו הבכירים אמרו שהם לא מדווחים על מקרי המוות בבתי האבות, בגלל שהם היו מודאגים מחקירה של משרד המשפטים בתקופת טראמפ, הם חששו מנפילה פוליטית".

וויל ברקלי הוסיף כי עשרות חברי ממשל אמרו כי המושל "צריך להתפטר". הוא אמר כי "כפי ששמעת את המושל אומר, אני לא מתכוון להתפטר, אם אתה רוצה להיפטר ממני, תתחיל להגיש הדחה", אמר ברקלי על נאומו של קומואו, "אבל אנחנו חושבים שעכשיו זה הזמן לפעול. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להתחיל הדחה".

ברקלי הודה כי הרפובליקנים "לא יוכלו לכפות הצבעה", אך אמר שהם "ימשיכו להלחם בנושא זה". וכי "אנו מקווים שהלחץ הפוליטי ילך ויגבר, אנו מקווים מאד, נמשיך להזכיר לרוב שהגיע הזמן שהם יפעלו", הוא הוסיף: "אם הם באמת מאמינים בהתפטרות, מדוע לא להתחיל בתהליך ההדחה?".

על פי הדיווח ברשת 'פוקס ניוז', בסך הכל 37 מחוקקים רוצים שהוא יתפטר, כדי להגיש תביעה נגד המושל, האסיפה זקוקה להצבעה של רוב בגוף בן 150 החברים בסנאט, בנוסף הוא יזדקק לרוב של שני שליש מחברי בית המשפט שיורכב הן מסנאטורים והן משופטים מבית המשפט לערעורים של המדינה.

אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק רפובליקנים הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד