י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוצאות המדגמים ישובשו

אתגר הספירה • מסתמן: תוצאות הבחירות יתבררו רק לאחר פסח

בעוד כשבועיים אזרחי ישראל יצעדו אל הקלפי בפעם הרביעית תוך שנתיים, רק שהפעם תוצאות הבחירות יתבררו באיחור רב | אם עד היום עוד היה ניתן ללמוד על הלך הרוח מתוצאות המדגמים בליל הבחירות הרי שהפעם חג הפסח לצד קלפיות המבודדים ובתי האבות, יעכבו את התוצאות

אתגר הספירה • מסתמן: תוצאות הבחירות יתבררו רק לאחר פסח
ספירת קולות בבחירות 2020 צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

בוועדת הבחירות המרכזית ניצבים בבחירות הרביעיות העמוסות גם כך, אל מול אתגר נוסף של עשרות קלפיות מיוחדות שמסתמן כי יעכבו את הליך הספירה, כשגם תוצאות המדגמים שמתפרסמות בליל הבחירות יהפכו ללא רלוונטיות.

ההערכה היא כי ועדת הבחירות לא תצליח להשלים את הליך הספירה עד לכניסת שבת, ואז לעיכוב נוסף עד לאחר חג ראשון של פסח, מה שיעכב באופן משמעותי את תוצאות האמת.

בעיקרון ועדת הבחירות מחויבת לאשר את תוצאות האמת תוך 8 ימים, רק שהפעם יחסרו שלושה ימים, שישי, שבת וראשון שהוא חג הפסח, כשבנוסף על כך יצטבר גם העומס של קולות הקורונה.

אם בעבר היו רק כ- 300.000 קולות במעטפות כפולות, הפעם בשל המצב התווספו עוד קלפיות מבודדים, בתי אבות ואחרים למאגר הקולות הכפולים שיעמדו על למעלה מ- 600.000 מעטפות כפולות.

על פי הערכות, מדובר בכ- 15 מנדטים שלא יידעו את מצבם עד לתום ספירת הקולות, ובעצם יעכבו את תוצאות האמת, מה שאומר שמדגמי ליל הבחירות שהיו נחשבים לדי מדוייקים יהפכו ללא רלוונטים.

בוועדת הבחירות ציינו כי הם מקווים לעמוד באתגר ולסיים את ההליך הראשוני של ספירת הקולות עוד קודם כניסת השבת, ולשם כך התווספו עשרות עובדים נוספים שיעבדו ברצף מייד עם סגירת הקלפיות ועד לכניסת השבת.

פסח בחירות 2021 מדגמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד