ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מחזקים את החקלאות

נחמיה רייבי מסביר כיצד ייבוא מחו"ל פוגע בחקלאים הישראלים

נחמיה רייבי, בעליה של חברת גשר הירדן העוסקת בפרויקטים חקלאיים בארץ ובעולם, יוצא להגנת החקלאים הישראלים: "כמעט שני עשורים בתפקידים ניהוליים שונים במשרד החקלאות ותפקידים רבים נוספים, הבהירו לי היטב את החשיבות בחיזוק החקלאות הישראלית

נחמיה רייבי מסביר כיצד ייבוא מחו"ל פוגע בחקלאים הישראלים
נחמיה רייבי, גשר הירדן צילום: יח"צ

על פי נחמיה רייבי, התיישבות חקלאית וטכנולוגיות מתקדמות, ממקמות את החקלאות הישראלית כמעצמת חקלאות עולמית.
יבוא מוגבר של תוצרת חקלאית מחו"ל פוגע קשות בחקלאים הישראלים, חלק מהם הוא דור ההמשך למייסדי החקלאות הישראלית שאפשרה את הצלחתה של מדינת ישראל מקום המדינה ועד היום מבחינת כלכלית, תזונתית ותעסוקתית.

החקלאות הישראלית אפשרה את הבסיס להצלחת המדינה
שמה של ישראל בכל הקשור לחקלאות הגיע כמעט לכל פינה בעולם, מדינת ישראל הפכה תוך קצת יותר מ 70 שנה לאחת השחקניות הבולטות בעולם בענף החקלאות.
מלבד התוצרת האיכותית, יכולות המחקר והפיתוח בישראל מספקים עבורה שורה של טכנולוגיות ותוצרים ייחודיים המעלים את זקיפות הקומה הישראלית.
על אף האתגרים רבים מראשית ההתיישבות החקלאית ועד היום, החקלאות הישראלית הפכה את הפירות, הירקות והחלב של כולנו לנכס לאומי.

את הבעלים של חברת גשר הירדן העוסקת ביזמות, ניהול וייעוץ לפרויקטים בענף החקלאות בארץ ובעולם,
רייבי נחמיה, אין צורך לשכנע בחשיבות ובנחיצות של החקלאים הישראלים.
במשך שנים רבות שאב רייבי חקלאות, משק ואדמה ארץ ישראלית בתפקידים מגוונים: תפקידים הניהוליים במשרד החקלאות, חבר הנהלת החקלאית, חבר דירקטוריון וחבר ועדת הביקורת והפיקוח בתנובה, התחברות לליבת ההתיישבות בדירקטוריון ויו"ר ועדה לפיתוח כלכלי בקרן קיימת לישראל ותפקידים רבים נוספים שאפשרו לנחמיה רייבי להתחבר ולהבין את התמונה המלאה: "החקלאים בישראל הם לב ליבה של המדינה, אנחנו מדברים על המפעל הראשון שאפשר את פיתוחה של המדינה, מייבוש ביצות בהתיישבות חקלאית הגענו לטכנולוגיות מתקדמות בענף החקלאות והחקלאים הישראלים הפכו את המדינה למעצמת חקלאות בינלאומית, אנחנו צריכים לעשות את המקסימום כדי לשמור על החקלאים הישראלים. בפועל האתגרים של החקלאים הישראלים הופכים קשים יותר משנה לשנה".

נחמיה רייבי :"הסרת מכסים ופתיחת שוק הירקות הקפואים לייבוא מאסיבי – מכה אנושה לחקלאי ישראל"
שנת 2020 הנחיתה שלוש מכות כואבות עיקריות על החקלאות הישראלית: מגפת הקורונה, כוונה לפתיחת השוק הירקות הקפואים והטוגנים לייבוא מחו"ל בהיקפים מאסיביים והרצון להסרת מכסים על יבוא תוצרת טרייה מחו"ל בתמורה לסבסוד ישיר של החקלאים.

"החקלאות הינה שמירת על הקרקע וכן זה מקור אספקת המזון בישראל"


נחמיה רייבי • קרדיט: יח"צ

המחשבה לעידוד תחרות והורדת מחירים בריאה, אך האם הדרך להורדת המחירים נעוצה בפגיעה בחקלאות הישראלית? נחמיה רייבי חושב שצריך לשנות את תפיסת המחשבה הכוללת פגיעה בחקלאות הישראלית: "כל רצון לשלוט על מחירי השוק מתחיל בפגיעה בחקלאים הישראלים, חייבים לשנות גישה ולזכור שהחקלאים הם החוליה החלשה בשרשרת הרווח מתוצרים חקלאיים ישראליים. בישראל קיימים כשלים לוגיים וכלכליים בנושא בתחרות וריבוי שחקנים, אך כל קשר בין הצורך לתחרות ומחירים הוגנים לבין ייבוא מאסיבי ופגיעה במכס שמגן על היצרנים המקומיים, הוא קשר שגוי והיו תקדימים בעבר שהוכיחו שקו החשיבה הזה לא הוביל לשיפור התחרות ולא להורדת מחירים".
עוד מוסיף רייבי: "ניתן להגיע לפתרונות טובים שיעודדו תחרות אך לא יפגעו בחקלאים הישראלים, צריכים לאזן את היבוא לצורך שימור הייצוא החקלאי אך לא להגזים בפתיחת הייבוא כאשר קיימת תוצרת חקלאית איכותית כאן בארץ, צריך לעודד רכישת תוצאת חקלאית ישראלית ולבנות בסיס לדור הבא של החקלאים".

האם החקלאות הישראלית עלולה לקרוס? נחמיה רייבי קורא לתמוך בחקלאות הישראלית!
רשות התחרות, משרד האוצר, משרד החקלאות, השמדת תוצרת חקלאית ורשתות השיווק – ההתמודדות של החקלאים הישראלים מורכבת, ללא מאבקים חוזרים ונשנים מדי שנה, ענף החקלאות עלול היה להפוך מענף שייסד את מדינת ישראל לגורם שוליים בעידן הנוכחי.
נחמיה רייבי מציג שאלות חשובות הסובבות את החקלאים הישראלים: "ענף החקלאות הישראלית התמודד ועדיין מתמודד עם אתגרים המאיימים לפגוע בפרנסתו הסופית היחסית דלילה אל מול הגורמים שגוזרים את הרווח הגדול ובעיקרם רשתות השיווק. כל אדם בישראל ובמיוחד במשרד האוצר וברשות לתחרות, צריכים לבדוק היטב כמה רווח סופי נשאר לחקלאי הישראלי בסוף החודש, האם ביטול מכס או ייבוא מאסיבי עלולים לגרום לקריסת חקלאים? כמה חקלאים קרסו עם ההתנהלות הנוכחית עד כה? כיצד הקורונה פגעה בחקלאות הישראלית ובשווקים המוכרים טוגנים וירקות קפואים והושבתו במשך חודשים ארוכים? אלו שאלות קריטיות, החקלאות בארץ לא תעלם, אך יש לחדול ממהלכים שעלולים לרסק את החקלאות הישראלית ולעבור למצב של תמיכה ועידוד".

הכתבה נכתבה ופורסמה על ידי מחלקת יחסי הציבור של חברת ניהול מוניטין – קידום ומיתוג באינטרנט.

חקלאות חקלאות ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד