י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה ברצועה

ניזאר עוודאללה הדיח את יחיא סינוואר מראשות 'חמאס'

לאחר בחירות פנימיות שנערכו ברצועה, נבחר ניזאר עוודאללה לתפקיד מנהיג חמאס בעזה במקומו של יחיא סינוואר - בהפרש של שבעה קולות | סינוואר צפוי לערער ככל הנראה לוועדת הבחירות

ניזאר עוודאללה הדיח את יחיא סינוואר מראשות 'חמאס'
ניזאר עוודאללה צילום: מתוך ערוץ הטלגרם של כאן 11

הבחירות הפנימיות בחמאס: העיתון הפלסטיני אל-קודס דווח היום (שלישי) כי ניזאר עוודאללה הוא שנבחר למנהיג חמאס בעזה במקום יחיא סינוואר.

בערוץ אל-מיאדין צויין כי ניזאר עוודאלה בכיר חמאס אף הוא שנבחר למנהיג חמאס בעזה ימלא את מקומו של יחיא סינוואר ששימש בתפקיד בארבע השנים האחרונות, חמאס עצמו עדיין לא הודיע באופן רשמי על תוצאות הבחירות.

ניזאר עוודאללה יכהן בתפקיד מנהיג חמאס בעזה ב-4 השנים הקרובות. סיכוייו לנצח את סינוואר לא היה גבוה, אך הוא ניצח, הוא נתמך בידי חברים במועצת השורא החשאית, וגם בידי א-זהאר ופתחי חמאד. סינוואר חזק יותר וזכה בתמיכת הזרוע הצבאית, אך היא לא הספיקה לו, ציין גל ברגר עיתונאי 'כאן 11'.

רועי קייס אף הוא מ'כאן 11' הוסיף ודיווח, כי היה ‏הפרש של שבעה קולות בין סינוואר לניזאר עוודאללה שנבחר במקומו. קייס הוסיף וציין כי סינוואר יערער ככל הנראה לוועדת הבחירות.

ניזאר עוודאלה, היה כלוא בישראל בין 1989 ל-1995 בגלל פעילות בארגון חמאס. הוא התקדם בארגון חמאס עד שנהיה חבר בלשכה המדינית ב-2009, ביתו הופצץ פעמיים על ידי ישראל במהלך "עופרת יצוקה" ב-2009 ו"צוק איתן" ב-2014. הוא השתתף בשיחות לעסקת גלעד שליט.

יחיא סינוואר חמאס רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד